رئیس پلیس فتا استان ایلام گفت: فردی که با روش های مختلف اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی افراد کرده بود در شهرستان ایلام شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۸۱۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ 19 January 2020

 به گزارش تابناک ایلام به نقل از پایگاه خبری پلیس ایلام، سرهنگ علی جمالی اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایت با این موضوع که از کارت بانکی‌ وی در چندین نوبت به صورت غیرمجاز پول برداشت شده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

وی افزود: با بررسی‌های کارشناسان این پلیس و انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیس متهم در یکی از استان‌های مرکزی شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا ایلام دلالت داده شد.

رئیس پلیس فتا استان ایلام با بیان اینکه این متهم در برابر مستندات موجود پلیس به جرم ارتکابی خود اعتراف کرد، یادآور شد: این شخص با شناساسی طعمه‌های خود و پس از تماس تلفنی با قربانیان به بهانه‌های مختلف از جمله اهداء جایزه و واریز جایزه نقدی آن‌ها را به دستگاه عابر بانک هدایت کرده و با روش‌های مختلف اقدام به خالی کردن حساب‌های بانکی و کلاهبرداری از آن‌ها اقدام می ‌کرد

سرهنگ جمالی به شهروندان توصیه کرد: در حفظ و نگهداری اطلاعات کارت بانکی خود جدیت داشته باشند و به هیچ وجه اطلاعات را در اختیار دیگران قرار ندهند و همچنین نسبت به دریافت پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی با موضوع برنده شدن جایزه بی توجه بوده و به خواسته‌های آن‌ها عمل نکنند.

وی اضافه کرد: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده جرایم مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به همکاران ما اطلاع دهند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار