معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک ۲۵ امامزاده و بقعه شاخص استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 20 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازحجت الاسلام مهدی توسلی ، با اشاره به آغاز ویژه‌برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان کرمانشاه از غروب امروز(30 دی)، اظهار کرد: این برنامه‌ها تا عصر روز نهم بهمن مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) ادامه پیدا خواهد کرد.

توسلی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در آستان مبارک 25 امامزاده و بقعه استان، ادامه داد: ویژه‌برنامه‌های این سوگواره در امامزاده باقر بیستون(ع)، امامزاده مهدی(ع) شهرستان هرسین، امامزاده ابراهیم(ع) تاق بستان، بقعه و چاه صاحب الزمان(عج)، بقعه سیده فاطمه، امامزاده قاسم پا امام، بقعه سید صالح، امامزاده حسن(ع) اسلام‌آبادغرب، امامزاده علی‌اکبر(ع) اسلام‌آبادغرب، قاضی‌الکیا، بقعه احمدبن‌اسحق سرپلذهاب، امامزاده ابراهیم(ع) کنگاور و... به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی از ساعت 10 صبح روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور دستجات عزاداری در آستان مبارک امامزادگان و بقاع شاخص استان، گفت: همچنین بقاع متبرکه شاخص استان عصر روز شهادت هم ویژه برنامه "رهروان یاس نبوی" را با حضور بانوان عزادار برگزار خواهند کرد.

توسلی افزود: اقامه نماز جماعت ظهر روز شهادت، قرائت خطبه فدکیه و زیارت حضرت زهرا(س)، اطعام عزاداران در بقاع متبرکه شاخص، برگزاری محافل انس با قران کریم، برپایی خیمه‌های معرفت و... از جمله برنامه‌های بقاع متبرکه در برگزاری سوگواره یاس نبوی خواهد بود.

توسلی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای استفاده از سخنرانان توانمند در ایام فاطمیه در بقاع متبرکه استان، گفت: سخنرانان بقاع متبرکه در ایام فاطمیه به سخنرانی در مورد ویژگیهای شخصیتی و سبک زندگی حضرت زهرا(س) خواهند پرداخت و امیدواریم این سخنرانیها بتواند در شناساندن شخصیت حضرت زهرا(س) به نسل جوان و الگوپذیری ایشان از این شخصیت برجسته اثرگذار باشد.

توسلی افزود: همچنین به سخنرانان توصیه شده به موضوعات پیرامون گفتمان انقلاب اسلامی هم بپردازند و از این طریق به روشنگری در جامعه به ویژه نسل جوان در مورد دلایل و اهداف انقلاب اقدام کنند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه سپس با اشاره به نهایی شدن حضور 29 مبلغ اعزامی از قم گفت: همچنین 10 مبلغ بومی نیز در ایام فاطمیه در بقاع متبرکه شاخص استان حضور خواهند داشت.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار