معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی قیمت هر گرم زهر زنبور عسل را ۱۰۰ دلار اعلام کرد و گفت: صنعت زنبورداری باید حمایت شود.
کد خبر: ۸۱۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 22 January 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ مرتضی رضایی در دهمین کنگره پژوهشی زنبور عسل که در مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور واقع در کرج برگزار شد، در خصوص ژل رویال که از فرآورده‌های زنبور عسل است، گفت: رشد تولید آن در کشورمان طی دو سال اخیر بیش از ۷۰ درصد شده است.

وی قیمت هر گرم زهر زنبور عسل را ۸۰ تا ۱۰۰ دلار اعلام کرد و گفت: از هر ۱۵ کلونی در طول هفته یک گرم زهر زنبور عسل تولید می‌شود که به صورت میانگین هر گرم به ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در عرصه زنبور داری و تولیدات فرآورده‌های آن کارهای بسیاری باید انجام دهیم، گفت: درست است که ایران رتبه سوم یا چهارم تولید عسل دنیا را به خود اختصاص داده است اما باید در دیگر تولیدات زنبور عسل نیز با تکنولوژی برتر پیش رفته و رتبه خوبی در این مورد کسب کنیم، ارتباط با دانشگاهیان و استفاده از تحقیقات در این زمینه مهم است.

رضایی با بیان اینکه تحقیقات باید دارای مشخصه‌های تقاضا محوری (داشتن مشتری) و محصول محوری باشد، گفت: ارتباط مستقیم میان محققان، دستگاه‌های اجرایی و بهره برداران مهم است.

وی افزود: کشورمان در حوزه دامپروری (تولید و پرورش) وابستگی ندارد، باید در حوزه تولید فرآورده‌های زنبور عسل به رتبه‌های بهتری دست یابیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت تولید زهر زنبور عسل، گفت: امروزه از عسل برای درمان استفاده می‌شود و این مهم قابل توجه است، استفاده از فرآورده‌های زنبور عسل در درمان دردهای مفصلی نیز به کار برده می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه ایران در حوزه استفاده از ژل رویال و کپسولی کردن آن رشد داشته است، گفت: این موارد موجب ارزش افزوده برای صنعت زنبور داری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید از صنعت زنبورداری حمایت شود، گفت: تا سه سال دیگر باید استفاده از محصولات و فرآورده‌های زنبور عسل در صنعت نهادینه شود با انستیتوها در این مورد مذاکره کرده ایم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر ارزش تمامی محصولات کندو گفت: باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم. صنعت زنبورداری در حال دگرگونی است، در تَشکل ها و صندوق‌های مالی رشد داشته ایم باید با کارهای کوچک و بزرگ دیگر بتوانیم پیشرفت‌های بهتری را به دست آوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار