رییس قوه قضاییه گفت: اراده جدی ما با کمک مردم و بعنوان سربازان ولایت در این میدان این است که مال حرام را از حلقوم حرام‌خواران بیرون بکشیم.
کد خبر: ۸۱۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 23 January 2020

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جمع خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم یزد افزود: ما هرگز خود را گرفتار حاشیه و حاشیه‌سازی نمی کنیم و ماموریت اصلی خود را می دانیم که آنهم اجرای حق و حقیقت و مبارزه با فساد است.

وی با بیان اینکه ما این ماموریت را با قاطعیت دنبال می‌کنیم و هرگز دچار سستی و رکود نمی شویم تصریح کرد: ما در گزارشات خود فقط به جرم فساد و به میزان محکوم شدن افراد اشاره نمی کنیم بلکه به اموالی که به یغما رفته هم اشاره می کنیم و طبق گزارشات اخیر، میلیاردها تومان به بیت‌المال برگشت داده شده است.

وی تاکید کرد: اقتصادی قوی است که به دست جوانان خودمان از آن گره گشایی شود و با توطئه توطئه‌گران دچار تکان نشود و در این عرصه در دستگاه قضایی، خود را موظف می‌دانیم برای اینکه تلاشگران اقتصادی دچار مشکل نشوند، با فساد اقتصادی مبارزه کنیم زیرا راه حمایت از اقتصاد، مبارزه با فساد است.

رئیسی تصریح کرد: مبارزه با فساد اقتصادی در ذات انقلاب ما قرار داده شده و ما مبارزه خستگی ناپذیر و بی امان با مفسدان را تا حصول نتیجه ادامه خواهیم داد.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: در کنار دستگیری و معرفی مفسدان، گزارش میزان بازگشت پول‌های به تاراج رفته به بیت المال را نیز ارائه خواهیم داد.

وی به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی هم اشاره کرد و گفت: در مکتب شهید سلیمانی، اولین شاخصه، شناخت نعمت‌های خداوند متعال و شکرگزاری این نعمت‌ها بود و دشمن شناسی، دشمن ستیزی و زمان شناسی نیز از دیگر شاخص‌های این شهید بود.

رئیسی ادامه داد: آنها که قدرت خود را کم می‌دانند، بدانند که ما می‌توانیم و شهید سلیمانی شاخص "ما می‌توانیم" بود ؛ او معتقد بود که با اتکال به خداوند متعال می‌توان کارهای بزرگی کرد همچنانکه ریشه داعش را کند و باور خود را عملی کرد.

وی افزود: سردار سلیمانی در عین حالی که در حرکت نظامی خود راهبرد داشت، یک دیپلمات موفق و یک نیروی متفکر بود ضمن اینکه او اندیشمند بود و ابزار نظامی را در اختیار اندیشه نظامی قرار داده بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی شاگرد مکتب ولایت است و موفقیت‌های او در گرو عمل به رهنمودهای رهبری است و او همواره خود را موظف می‌دانست که به عنوان یک سرباز در این مسیر، رهنمودهای رهبری را عمل کند.

وی یادآور شد: با تکیه بر مکتب شهید سلیمانی، همه کسانی که در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی تلاش می‌کنند بدانند که با اتکا به خدا و اعتماد به نفس می‌توان این کشور را پیش برد و می‌توان از موانع با موفقیت عبور کرد.

رییس دستگاه قضا تصریح کرد: با نگاه به شهید سلیمانی و شهید سلیمانی‌ها و شهدای مدافع حرم باید در این مسیر بهترین راه برگزینیم.

وی ادامه داد: ما اکنون در تحریم هستیم اما آیا می‌توان با این میثاق شکنان مذاکره کرد؟ راه دیگری هم وجود دارد که آن دور زدن تحریم هاست که اقدام پسندیده‌ای است که باید از کسانی که زندگی مردم را تسهیل می‌کنند، تشکر کرد و در این زمینه باید تلاش کرد که تحریم در زندگی مردم تأثیر نگذارد.

وی افزود: راه سوم که راه انتخابی ماست، این است که یک اقتصاد مقاوم داشته باشیم که تمام تحریم‌ها پشت سر گذاشته شود و هیچ تحریم و تهدیدی بر این اقتصاد تأثیرگذار نباشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار