بارش برف و باران که از روز گذشته در استان فارس آغاز شده منجر به کندی عبور و مرور در برخی محورها و مسدود شدن برخی جاده های فرعی استان شده است.
کد خبر: ۸۱۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹ 23 January 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: از روزگذشته سامانه بارشی در استان فارس فعال است که این سامانه بارش برف و باران را در پی داشته است.
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی این بارش‌ها تا روز جمعه در حالی ادامه دارد که تمامی نیروهای امدادی و ستاد بحران استان در آماده باش کامل بسر می‌برند.

طبق اعلام گزارش هواشناسی از بعد از ظهر سه شنبه یکم بهمن ماه تا صبح امروز پنج شنبه ۳ بهمن ماه، اردکان با ۵۲ و ۲ دهم، شیراز ۳۶ و یک دهم و درودزن با ۳۳ میلی متر بیشترین میزان بارندگی در سامانه اخیر را داشته اند.

در ارسنجان ۲۹ و ۸ دهم، نورآباد ممسنی ۲۹ و ۶ دهم، زرقان ۲۹ و ۴ دهم، کازرون ۲۸ و ۸ دهم، فیروزآباد ۲۲ و ۶ دهم، تخت جمشید ۲۱ و ۵ دهم، اقلید ۲۱ و ۴ دهم، فراشبند ۲۰ و ۸ دهم میلی متر باران به ثبت رسیده است.

در شهرک گلستان ۱۳ و ۲ دهم، بوانات ۱۱ و ۲ دهم، خفر ۱۰، نی ریز ۹ و ۹ دهم، استهبان ۸ و ۷ دهم، زرین دشت ۸ دهم، صفاشهر ۷ و ۶ دهم، قیروکارزین ۷ و ۵ دهم، قیروکارزین ۷ و ۵ دهم، جهرم ۷ و ۲ دهم، فسا ۴ و ۶ دهم، سروستان ۴ و ۶ دهم، داراب ۴ و ۴ دهم، آباده ۲ و ۶ دهم، فورگ یک و ۶ دهم، لار ۵ دهم و خنج یک میلی متر باران باریده است.

 

در اردکان ۴۶، اقلید ۲۲، ایزدخواست ۶، بوانات یک، صفاشهر ۸، شهرک گلستان ۷، آباده ۲، ارسنجان ۲ و زرقان یک سانتیمتر برف باریده است.

در سال زراعی امسال فیروزآباد با ۴۳۹ و ۴ دهم، قیروکارزین با ۳۹۷ و ۸ و لامرد با ۳۷۶ و ۹ دهم میلی متر بارندگی، بیشترین میزان بارش را داشته اند.

برف و باران در تمام شهرستان‌های فارس

در این میان مدیر کل بحران استان فارس در این رابطه گفت: در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در تمامی شهرستانهای فارس هستیم و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی این روند تا روز جمعه ادامه دارد.

رحیم آزادی از آماده باش کامل نیروهای امدادی در سطح استان خبرداد و تاکید کرد: تاکنون بیش از ۴۸ سانتی متر برف در شهرستان سپیدان گزارش شده است البته شهرستانهای اقلید با ۲۵ سانتی متر و صفاشهر تیز با ۱۰ سانتی متر بیشترین برش برف را داشته اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این در شهرستان‌های آباده، ارسنجان، بوانات، زرقان و… نیز شاهد بارش برف هستیم.

مدیر کل بحران استانداری فارس با اشاره به اینکه تردد در محورهای فارس در حال حاضر در حال انجام است، اظهار مردک شب گذشته به دلیل بارش برف در محور اقلید- یاسوج شاهد گرفتاری تعدادی مسافر در جاده بودیم که این افراد در اقلید اسکان داده شدند.

 

آزادی تصریح کرد: درحال حاضر تمامی محورهای فارس باز است اما برخی محورهای فرعی مربوط به شهرستان سپیدان مسدود و تردد در آن انجام نمی‌شود.

فرمانده پلیس راه جنوبی استان فارس گفت: هم اکنون در تمامی محورها تردد انجام می‌شود اما برخی محورها از جمله شیراز- اصفهان تردد به کندی انجام می‌شود.

سرهنگ دهقانی با اشاره به اینکه هم اکنون در گردنه کولی کش و شهید آباد شاهد بارش برف شدیدی هستیم، اظهار کرد: علاوه بر این در محور شیراز - کازرون به ویژه تنگ ابوالحیات نیز شاهد بارش برف هستیم که متأسفانه به صورت مقطعی این محور بسته می‌شود.

وی از تلاش دستگاه‌های امدادی برای بازگشایی محورها خبرداد و تاکید کرد: نیروهای پلیس نیز در تمامی محورها فعال هستند و در حال حاضر مشکل خاصی به غیر از کندی تردد وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار