امام‌جمعه کرج:
نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به منویات رهبر انقلاب درباره تشکیل دولت جوان و انقلابی، گفت: این امر مهم مقدمه است و برای تحققش باید مجلس جوان و انقلابی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۱۷۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ 25 January 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه نهم بهمن ماه سالروز شهادت صدیقه طاهره حضرت زهرا(س) است؛ اظهار کرد: درک فضائل زهرای اطهر (س) مقدور ما نیست؛ و رسول اکرم(ص) می فرمایند: من بوی بهشت از زهرای اطهر استشمام می کنم و نور چشم من است.

وی افزود: تاءسی به زندگی حضرت زهرا(س) سفارش شده است؛ لازم است از این پس در عرصه های گوناگون زندگی پر خیرش وقتی کودک ۱۰ ساله بود؛ وقتی همسر و مادر شد؛ به دقت توجه و بررسی کرد و الگو گرفت.

امام جمعه کرج عنوان کرد: هیچ پیغمبری کامل نشد مگر اینکه اغراق به فضائل، معرفت و محبت فاطمه کرد.

وی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) تا آخر با استکبار مبارزه کرد و دُردانه رسول خدا مظلومانه به شهادت رسید؛ باید از زندگی این اسوه الهی در عرصه‌های مختلف الگوبرداری کرد، همه ما چه مرد و چه زن باید صفات ایشان در خصوص توجه به بانوان را سرلوحه کار خود قرار دهیم او برای تمام بشریت است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: رشوه دادن‌ها، بزهکاری‌ها و کج رفتاری‌ها در زندگی به دلیل داشتن رفتارهای نابجا در زندگی و تکیه نکردن بر الگویی مناسب است؛ در زندگی انسان و بشر، ابعاد زندگی حضرت فاطمه (س)الگویی برای داشتن رفتارهای صحیح است.

وی با بیان این مطلب که حضرت فاطمه (س) در زمان زندگانی خود میدان مبارزه را به خوبی تشخیص داد و از ابزار آن زمان به درستی استفاده کرد، افزود: این ابزار در آن زمان که دشمن با شایعه پراکنی، نشر اکاذیب، تحریف واقعیت‌ها؛ جعل روایات و یا دروغ بستن به حضرت پیغمبر اکرم (ص) به دنبال اجرای اهداف ظالمانه خود بود، حضرت فاطمه (س) با ایراد خطبه بود با دقت کامل شریعت اسلامی را توضیح داد و دفاع از حریم ولایت داشت.

امام جمعه کرج با تاکید به اینکه این قدرت رسانه است که می‌تواند از حق دفاع کند یا آن را از بین ببرد؛ توضیح داد: در حالی که اکنون ما در وسط میدان مبارزه و جنگ رسانه‌ای قرار داریم با چه استدلالی در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های ارزشی و انقلابی که کار بصیرت افزایی، روشن سازی، مطالبه گری و دشمن شناسی را باید آموزش دهد بی خاصیت شده و در مسیر تعطیلی قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در البرز اضافه کرد: رسانه ملی باید مخاطب ملی داشته باشد؛ رسانه ملی باید به جذب تمامی مخاطبان ملی فکر کند و همه اقشار جامعه را در نظر بگیرد، وقتی یک کشور، رهبر و مردم آن انقلابی هستند نمی‌شود رسانه ملی آن لیبرال و سکولار و بی تفاوت نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابش باشد.

وی ادامه داد: وقتی پرداختن به مسائلی مانند مشکلات اقتصادی، اشتغال، تولید، رکود، حرکت در مسیر امید دادن به مردم و یا امید به فردایی بهتر باید نمایش داده شود؛ در برنامه‌های رسانه ملی مواردی مانند مصرف گرایی، تجمل و اشرافی گرایی و گاهی نیز قتل و کشتار؛ گرفتاری، کلاه سرهم گذاشتن و یا ناامید کردن مردم را نمایش می‌دهند.

آیت الله حسینی همدانی به متولیان رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: وقتی می‌بینید که این پیاده نظام به اصطلاح هنری دشمن چگونه از ارزش‌های انقلاب انتقام می‌گیرند؛ شما چرا در زمینه‌های دیگر اینگونه رفتار می‌کنید؛ عده‌ای افراد محافظه کاری می‌کنند در حالی که باید با عقلانیت کار انقلابی انجام داد و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و همچنین تزریق امید به مردم در کنار نقد منصفانه از طریق رسانه ملی نشر و توسعه داده شود؛ نکند خدایی نکرده تحت تأثیر دیگران و تحت فشار افرادی از خارج مردم را از دست دهید.

وی با بیان اینکه درس دیگری که باید از حضرت فاطمه (س) آموخت درس مقاومت است؛افزود: این سیره تا به امروز به ما رسیده و به خوبی کارایی آن مشخص شده است؛ رهبر انقلاب در توصیه به دانش آموزان و دانشجویان بر ترویج نظریه مقاومت تاکید دارند؛ نظریه مقاومت در کنار مسائل سیاسی در زمینه‌هایی مانند اقتصاد نیز نقش دارد؛ این مهم نظریه‌ای اصیل و درست است.

خطیب نماز جمعه کرج در بخش دیگری بیان کرد: با تجربه‌های بسیار ارزشمند در در حال وارد شدن به چله دوم و دهه پنجم انقلاب هستیم.

وی در خصوص ملزومات تحقق گام دوم انقلاب، گفت: از مهمترین این ملزومات وجود نیروهای کارآمد و مدیران فعال است و لازمه رسیدن به این مقصد مشارکت هدفمند و مؤثر جوانان است؛ زیرا مرحله اول رسیدن به تمدن اسلامی را بها دادن به جوانان است.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: نتوانسته‌ایم دولت اسلامی ایجاد کنیم؛ زیرا تا کار به جوانان سپرده نشود نمی‌توان دولت اسلامی را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: دوستانی که خود را انقلابی و ولایی می‌دانند چرا پیام رهبری را نگرفتند و دنبال گزینه دهه ۶۰ و ۷۰ کمتر و بیشتر می‌گردند؛ به رهبری لبیک بگویید؛ باید دولت جوان و انقلابی روی کار بیاید.

امام جمعه کرج با اشاره به منویات رهبر انقلاب درباره تشکیل دولت جوان و انقلابی، گفت: این امر مهم مقدمه است و برای تحققش باید مجلس جوان و انقلابی داشته باشیم.

وی افزود:باید جوانان صلاحیت دار برای مجلس انتخاب شوند؛ برخی شبهات دُرست می‌کنند که الان وقت آزمون و خطا نیست و چهل سال گذشته است، بنده می‌گویم؛ از چیزی نترسید و جوانان صلاحیت دار را انتخاب کنید.

نماینده ولی فقیه در البرز با اشاره به منویات رهبر انقلاب، تشریح کرد: اندیشه پیران و فکر و تجربه آنها آن‌وقتی به کار می‌آید که حرکت جوانان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه به جوانان داخل استان میدان بدهید؛ بگذارید استان روی پای خودش بایستد؛ تاکید کرد: بگذارید استان روی پای خودش بایستد؛ اگر می‌بینید جوانی چوب خشک است ولی ریشه دارد؛ بهار که شد جوانه می‌زنند معلوم می‌شود که خشک نبود؛ بگذارید این جوان‌ها استان را به گلستان تبدیل کنند.

نماینده ولی فقیه در البرز یادآور شد: دست و پشت پرده‌هایی روی کار است که ذائقه مردم را تلخ کند‌؛ حضور حداکثری مردم و فرستادن افراد انقلابی خوش نام، جوان و خوش فکر و کاربلد به مجلس انقلابی زمینه ایجاد دولت جوان و انقلابی را فراهم می‌کند.

وی در بخش دیگری توضیح داد:در قسمت‌های اعظم از سوره‌هایی مانند بقره، آل عمران و نساء در خصوص مقاومت در برابر دشمنان چه درونی و بیرونی اشاره شده است؛ این مهم جزو اصول قانون اساسی کشورمان نیز است و جبهه و مسیر مقاومت جزو آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

آیت الله حسینی همدانی تصریح کرد: شیطان بزرگ به هر طریقی سعی دارد در جنگی که به راه انداخته است مقاومت ما را بشکند و در مردم و به ویژه جوانان تغییر و تزلزل ایجاد کند، به دنبال به انزوا کشیدن قوی‌ترین فوتبال آسیا یعنی ایران است و اینها بخشی دیگر از جنگ دشمن با ما است، در این میان مدیران باشگاه‌های فوتبال ایران و پیشکسوتان این عرصه در کشورمان با قاطعیت در خصوص مسئله لغو میزبانی بازی‌های آسیایی برای این باشگاه‌های فوتبال کشورمان موضع گرفتند و نشان دادند که به هیچ عنوان حاضر نیستند که عزت و شوکت ایران اسلامی را زیر پا بگذارند، خوشبختانه نتیجه نیز گرفتند و به نوبه خود از این موضع آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی عنوان کرد: امروز رشد و گسترش نظریه مقاومت از اصلی ترین نگرانی‌های دنیای استکبار و ریشه سختی‌هایی است که در برابر کشورمان دارند.

خطیب نماز جمعه کرج افزود: امروز می‌توانید ببینید که در سایه ایستادگی و راهبرد مقاومت حال و روز آمریکا چگونه است و مشکلات مختلف سیاسی، اقتصادی و دیگر مسائل به جان آنها افتاده و دارد مسیر فروپاشی را از درون طی می‌کند.

وی تشریح کرد: دولتمردان آمریکا رجز خوانی کردند که ۵۲ نقطه ایران را می‌خواهند بزنند، اما در مقابل ما پایگاه عین الاسد محل استقرار نیروهای نظامی آمریکایی در عراق را زدیم حالا آمریکایی‌ها می‌ترسند که بگویند چقدر تلفات در آنجا داشته اند.

امام جمعه کرج اذعان کرد: آمریکایی‌ها ناکامی‌های مکرر در مقابل ما داشته اند و از طرفی مردم کشورمان نیز نسبت به طرح‌های آمریکایی توجهی ندارند.

وی بیان کرد: امروز روحیه استقلال طلبی جوانان ما مستحکم تر شده و روحیه بصیرت طلبی ملت ایران دشمنان را به شدت عصبی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار