صفر صادقی راد با اشاره به اینکه این طرح امسال در ۳۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان اجرایی می‌شود، بیان داشت: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان تردد‌های عرضی از جاده تعیین می‌شود.
کد خبر: ۸۱۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳ 26 January 2020
معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از زیرپوشش قرار گرفتن ۳۰ مدرسه درحاشیه راه‌های استان همدان در اجرای طرح ایمن سازی راه‌ها خبر داد.

به گزارش مهر، صادقی راد با اشاره به اینکه تصادفات جاده‌ای سالانه خسارت‌های مادی و معنوی بسیاری را به کشور و مردم وارد می‌کند، اظهار داشت: قرار گرفتن مدارس در کنار جاده‌ها سلامت عبور و مرور کودکان و دانش‌آموزان را تهدید می‌کند و به همین دلیل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه ایمن سازی مدارس حساسیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: این طرح با همکاری پلیس راه استان و به منظور بالا بردن سطح فرهنگ ترافیک دانش آموزان مدارس، آگاهی از نحوه تردد ایمن در جاده‌ها و جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی در ۲ بخش فیزیکی و آموزشی در مدارس استان انجام می‌شود.

صادقی راد با اشاره به اینکه این طرح امسال در ۳۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان اجرایی می‌شود، بیان داشت: اولویت‌ها برای اجرای طرح‌های ایمن سازی مدارس بر اساس مواردی همچون میزان تردد در جاده، فاصله مدرسه از جاده، تعداد دانش آموزان و میزان تردد‌های عرضی از جاده تعیین می‌شود.

رئیس اداره ایمنی ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان هم ایمن سازی فیزیکی و آموزشی را از جمله اقدامات برشمرد و ابراز داشت: کف نوشته‌های مدارس، نصب علائم راهنمایی و رانندگی و ایمنی، سرعت‌گیر و خط‌کشی عابر پیاده در جاده از جمله اقدام‌های ایمن‌سازی فیزیکی راه‌هاست که اجرایی شده است.

مصطفی وصالی یادآور شد: مهمترین علل عمده تصادف‌ها برای این دسته از کاربران ترافیک جاده‌ای، عدم آشنایی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است و باید از طریق آموزش و فرهنگ سازی که نقش مهمی در پیشگیری از تصادفات دارد، اقدام کرد.

وی تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح، نهادینه کردن فرهنگ ایمنی ترافیک در بین دانش‌آموزان مدارس روستایی در جهت پیشگیری از حوادث و تلفات انسانی است.

وصالی به مزیت‌های این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح دانش آموزان که از کاربران جاده‌ای هستند نسبت به مسائل و قوانین و مقررات عبور و مرور آگاه می‌شوند و ایمن‌تر رفت و آمد می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین دانش آموزان این آموزش‌ها را به خانواده‌های خود منتقل کنند و در سفر‌هایی که با والدین خود همراه هستند موارد ایمنی را به آن‌ها یادآوری و گوشزد می‌کنند.

وصالی یادآور شد: همین دانش آموزان در آینده از کاربران و استفاده کنندگان جاده خواهند بود و با رعایت قوانین و مقررات می‌توانیم شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

فرجی، کارشناس پلیس راه استان همدان هم در این مراسم مواردی را در خصوص رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در بحث چگونگی عبور از عرض جاده و خروج از مدرسه بیان و تصریح کرد: این قوانین باید از دوران کودکی با وجود کودکان عجین شده و به عنوان یک فرهنگ نهادینه شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار