معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: تبلیغات پیش از زمان قانونی از سوی داوطلبان انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شبکه های مجازی این شهرستان ممنوع و جرم است.
کد خبر: ۸۱۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 27 January 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ برخی داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در استان البرز این روزها در فضای مجازی تبلیغات انتخاباتی به راه انداخته اند.

غفور قاسم پور با بیان اینکه تمام فعالیت ها در فضای مجازی در جریان رصد و پایش لحظه ای است افزود: هرگونه تبلیغات پیش از شروع تبلیغات قانونی، جرم محسوب شده و برابر قانون با آن برخورد خواهد شد. 

وی در واکنش به آغاز تبلیغات زودهنگام داوطلبان و تخلفات محرز کاندیداها با تبلیغات سوء در فضاها و شبکه های مجازی ادامه داد: اسامی قطعی داوطلبان انتخاباتی  ۲۲ بهمن ماه اعلام خواهد شد و افراد تایید صلاحیت شده از تاریخ ۲۳ بهمن ماه به مدت هشت روز فرصت دارند تا تبلیغات قانونی داشته باشند. 
وی براین اساس هرگونه تحرک و فعالیتی را تحت هر عنوانی در شبکه های مجازی تخلف و جرم دانست و گفت: براساس ماده ۵۶ قانون انتخابات، فعالیت تبلیغاتی پیش از موعد قانونی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهیم کرد. 
فرماندار کرج با بیان اینکه تحرکات مجازی دوسویه، جرم در جرم تلقی می شود افزود: علاوه بر کاندیداها، کاربرانی که نسبت به بازنشر مطالب و تبلیغات غیرمجاز در فضای مجازی اقدام می کنند نیز مجرم تلقی می شوند و در صورت تایید صلاحیت نیز مرتکب تخلف شده و با گزارش مستند و درج در پرونده، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

حوزه انتخابیه کرج دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است .

 یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  اسفندماه برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار