ظهر امروز جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه شیراز در اعتراض به موضع‌گیری اخیر وزیر امور خارجه در مورد امکان مذاکره جمهوری اسلامی با آمریکا، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.
کد خبر: ۸۱۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲ 27 January 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:ظهر امروز جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه شیراز در اعتراض به موضع‌گیری اخیر وزیر امور خارجه در مورد امکان مذاکره جمهوری اسلامی با آمریکا، در مقابل دفتر نمایندگی وزارت خارجه در این شهر، تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

در این تجمع، دانشجویان پلاکاردها و تصاویری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با این شعارها به همراه داشتند؛ «حضرت آقا: ما ابایی از مذاکره نداریم، اما نه با آمریکا»، «گفته بودیم: لال شود زبانی که پس از شهادت سردار سلیمانی حرف از مذاکره بزند»، «آقای ظریف الفبای سیاست را نمی‌دانید؟ یا الفبای غیرت را...؟»، «دم زدن از مذاکره خیانت به شهداست»، «جنتلمن‌های پای میز مذاکره همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند»، «آقای ظریف تو به قاتل سردار در حالی که در شرایط سختی (استیضاح) قرار داشت، پاس گل دادی»، «آقای ظریف! همه چیز آمریکا نیست، برجام برای هفت پشت‌مان بس بود، بیش از 200 کشور دیگر در دنیا وجود دارد، بیخیال آمریکا شو...!!»، «قاسم هنوز زندست، قاسم هنوز اینجاست»، «سردار سلیمانی را ترور کردند، سردار قاآنی را تهدید به ترور کردند و سردار دیپلماسی با افتخار پیشنهاد مذاکره داد!»، «ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم لیکن از شر تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت»

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در حاشیه این تجمع، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مورد این اقدام دانشجویان گفت: موضع‌گیری اخیر وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با اشپیگل مبنی بر اینکه مذاکره با آمریکا منتفی نیست و ایران همچنان بر سر میز مذاکره حضور دارد، باعث خشم افکار عمومی در ایران شده است و دانشجویان با تجمع امروز اعتراض خود را به این گفته آقای ظریف نشان می‌دهند.

حامد علی‌زاده افزود: ما خواستار استعفا و استیضاح وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی به دلیل این موضع‌گیری خفت‌بار هستیم.

این دانشجوی بسیجی تاکید کرد: زمان اندکی پس ریخته شدن خون سردار سلیمانی به دست آمریکا، سیاسیون ما حرف از مذاکره با این دولت خونخوار می‌زنند! این جز ننگ و خواری برای ایرانیان است؟

در این تجمع شعارهایی همچون «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا»، «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل» به گوش می‌رسید.

همچنین دانشجویان با آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل، بیانیه پایانی این مراسم را قرائت کردند.

در این بیانیه آمده است: اکنون و پس از گذشت کمتر از یک ماه از شهادت حاج قاسم سلیمانی عزیز، شاهد تحرکاتی در کشور هستیم که خبر از مذاکره با جنتلمن‌های تروریست فرودگاه بغداد می‌دهد. ملت انقلابی ایران دیگر اجازه نخواهد داد، مسیر غلطی که در طول ۶ سال، ناکارآمدی و بی‌فرجامی آن کاملا دیده شد، دوباره تَکرار شود.

گفتنی است، اخیرا وزیر امورخارجه در مصاحبه با مجله اشپیگل آلمان درباره مذاکره با آمریکا گفت: «من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید حضور دارد. آن چه که اهمیت دارد، چگونگی رفتار آن‌ها است. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز در میز مذاکره باقی مانده‌ایم. آن‌ها طرفی هستند که میز مذاکره را ترک کرده است. ایالات متحده، آسیب بزرگی به مردم ایران وارد کرده است. روزی خواهد رسید که آنها باید این آسیب را جبران کنند. ما شکیبایی زیادی داریم».

برچسب ها: ظریف ، استعفا ، دانشجویان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار