جواد امینی سامان در گفتگو با تابناک:
مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) گفت:بیمارستان امام خمینی (ره) تنها مرکز دولتی پیوند قرنیه در استان و استانهای ایلام ، لرستان و کردستان می‌باشد که بیماران از کشور عراق نیز جهت پیوند قرنیه به این مرکز مراجعه می کنند.
کد خبر: ۸۱۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 28 January 2020

جواد امین سامان درگفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سال گذشته 75 پیوند و از ابتدای امسال تاکنون 60 پیوند قرنیه در این مرکز انجام گرفته است. 

وی گفت: در حال حاضر سه فوق تخصص قرنیه، دکتر مجتبی ایدی زاده، دکتر فرید دانشگر و دکتر بهرام گروسی عمل پیوند قرنیه را در این بیمارستان انجام می دهند.

مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی تصریح کرد:بیمارانی که نیاز به پیوند دارند باید از دو روز قبل در بیمارستان بستری شوند و یک روز قبل ازعمل، بانک چشم، بافت را ارسال می کند و صبح روز عمل نیز بیمارستان بافت را دریافت کرده و به چشم بیمار پیوند زده می شود.

این مسئول خاطر نشان کرد:به طور کلی دو نوع پیوند قرنیه وجود دارد پیوند کل قرنیه و پیوند لایه های قرنیه، که سعی می شود حتی الامکان ازحالت دوم به دلیل اینکه پیوند کمتر پس زده می شود استفاده گردد، اما در مجموع پیوند قرنیه جزء پیوندهایی است که احتمال پس زدن آن کم می باشد وجزء عملهای پیوند موفق است.

وی در پایان تاکید کرد:علاوه بر پیوند قرنیه پیوند اسکلرا یا همان سفیدی چشم هم برای بیماران درصورت لزوم انجام می شود که از حساسیت بالایی برخوردار است.در بعضی موارد نیز نیاز است عمل سه گانه پیوند قرنیه، جراحی آب مروارید و قرار دادن لنز برای بیمار انجام گیرد.

 
 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار