دادستان کرمانشاه گفت: به دنبال احتمال انتشار ویروس کرونا در کشور عراق و اقلیم کردستان دستگاه‌های مربوطه تمهیدات لازم را از طریق تشدید نظارت‌ها و آمادگی کامل برای مقابله و جلوگیری از ورود ویروس کرونا به استان و کشور اتخاذ کنند.
کد خبر: ۸۱۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 30 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،در پی مشاهده مواردی از کروناویروس در کشورهای همسایه، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در توییتی نوشت که مراقبت‌ها و غربالگری‌ها ادامه دارد اما هیچ کدام مانع قطعی و کاملی در مقابل ویروس نخواهند بود.

در متن توییت کیانوش جهانپور آمده است: «ویروس کرونا به مرزهای ایران نزدیک شده، مشاهده موارد ابتلا در امارات، اقلیم کردستان و موارد مشکوک در عربستان، پاکستان و ... از احتمال قریب الوقوع ورود کروناویروس به ایران حکایت دارد.

مراقبت‌ها و غربالگری ورود ادامه دارد؛ لکن هیچ کدام مانع قطعی و کاملی در مقابل ویروس نخواهد بود.»

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه در این راستا به نقل از محمدحسین صادقی اعلام کرد: به‌دنبال احتمال انتشار ویروس کرونا در کشور عراق و اقلیم کردستان دستگاه‌های مربوطه تمهیدات لازم را از طریق تشدید نظارت‌ها و آمادگی کامل برای مقابله و جلوگیری از ورود ویروس کرونا به استان و کشور اتخاذ کنند.

دادستان کرمانشاه همچنین از شهروندان خواست در صورت امکان سفرهای خود به این کشور را لغو کنند و لزوم رعایت موارد بهداشتی را ضروری دانست.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز به دنبال مشاهده ویروس کرونا در اقلیم کردستان عراق، برای جلوگیری ورود این ویروس به کشور تمهیداتی اندیشیده است.

آماده‌باش استان کرمانشاه برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به کشور

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: برنامه‌های گسترده‌ای از زمان شروع این بیماری در کشور چین در ایران برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا از قبیل کنترول ورود و خروج مسافران از فرودگاه تهران اجرا شده، در این مدت دو گروه گردشگر چینی به استان کرمانشاه وارد شدند که تمام نکات ایمنی و معاینات لازم از لحظه‌ی ورود تا هنگام خروجشان از استان تحت کنترل بود.

ابراهیم شکیبا گفت: حساسیت‌سازی پرسنل مراقبت مرزی در مراکز قرنطینه مرزی در خصوص تشدید نظام مراقبت سندرومیک بیماری در نقطه‌ی صفر مرزی، بررسی تمامی مسافرین ورودی به کشور و هماهنگی با پلیس گذرنامه درخصوص همکاری با پرسنل مراقبت مرزی برای بررسی تمامی مسافران قبل از ورود به کشور، آموزش پرسنل‌های مستقر در پایانه مرزی در خصوص علائم و راهکار‌های انتقال بیماری، تحویل تجهیزات مورد نیاز ماسک L ۹۵ و نمونه‌گیری‌های کلاهک به پایگاه‌های مرزی، گزارش فوری موارد مشکوک مربوط به بیماری به حوزه بهداشت استان، آماده‌سازی بسته‌های آموزشی و توزیع آن بین مردم و انجام اقدامات لازم در پنج مرکز قرنتینه در مرز‌های استان کرمانشاه از اقدامات صورت گرفته دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

وی افزود : علایم این بیماری شبیه سرماخوردگی است و در بعضی از افراد علایم کمتر نمود پیدا می‌کند و توصیه می‌شود از دست دادن و روبوسی کردن جدا خودداری شود و تا حد ممکن فاصله‌ها را رعایت کنیم و دست‌ها را همواره با آب و صابون شستشو دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار