نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:
امام جمعه کرج با تاکید براینکه مذاکره با آمریکا چیزی جز ذلت نیست، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی از اول تا به امروز گفتمان مقاومت، عزت، صلابت و مقابله با ظلم و ستم و استکبار بوده است.
کد خبر: ۸۱۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 01 February 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج، با اشاره به فرارسیدن چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان خیلی تلاش کردند که مردم ایران نتوانند این روزها را جشن بگیرند اما همه تیرهای آنان به سنگ خورده است، مشکلات فراوانی درست کردند اما پیروز نشدند.

وی ادامه داد: عده ای از جامعه‌شناسان می گویند انقلاب اسلامی مثل همه انقلاب‌های دنیا روزی از بین می‌رود و دوره آن به پایان می‌رسد اما طبق وعده‌های الهی و روایات معصومین، اعتقاد داریم که اسلام فراگیر خواهد شد و همه دنیا تحت پوشش معارف اسلامی قرار خواهد گرفت؛ البته تحقق وعده‌های خداوند با استقامت، توکل، صبر، ایمان، عمل صالح محقق می‌شود بنابراین برای بقای انقلاب باید این شروط رعایت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه تاریخ را به خصوص تاریخ قبل از انقلاب را مطالعه کنید و ببینید چه فضاحتی بود، گفت: مقاومت ضرورتی است که سعادت دنیا و آخرت را تأمین می‌کند، تعالی و سربلندی انسان در همه عرصه‌های فردی و اجتماعی و مادی و معنوی در گرو مقاومت است، مقاومت روحیه ایثار را در انسان‌ها تقویت می‌کند، به انسان عزت و کرامت نفس می‌دهد و بین افراد جامعه همدلی ایجاد می‌کند.

وی گفت: نظریه مقاومت هم مبنای دینی دارد و هم قانونی و نتایج مهمی هم بر آن مترتب است، بر اساس همین نظریه است که بر تحقق ارزش‌ها و آرمان ها در داخل کشور اهتمام جدی داریم، صدورانقلاب جزو اهداف انقلاب است؛ ریشه نظریه مقاومت نفی ظلم و ظالم بوده و در این مسیر قدم برمی‌داریم.

خطیب جمعه کرج توضیح داد: این نظریه را به عنوان یک وظیفه انقلابی باید ترویج کنیم، در سیره امام به عنوان یک رهبر انقلاب صدور انقلاب به عنوان یک تاکتیک تهاجمی برای دور کردن خطر دشمنان انقلاب به حساب می‌آید؛ زمانی یک عده می‌گفتند چرا باید انقلاب خود را صادر کنیم که ایشان موضع گرفتند.

این مسئول ادامه داد: انقلاب که پیروز شد امواج توفنده آن همه کشورهای اسلامی را در بر گرفت حتی موجب گسترش اسلام در اروپا هم شد، گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت در برابر ظلم در این کشورها نهادینه شد، دشمنان در مقابل مقاومت دست به اقداماتی زدند هزینه‌های زیادی درست کردند جنگ‌های نیابتی فراهم کردند اما به برکت مقاومت در فلسطین، لبنان، افغانستان، پاکستان، نیجریه کشمیر و ... گروه‌های مقاومت شکل گرفتند و این همان آرمان بلند امام و انقلاب اسلامی است که مثلاً کشور فقیر و مظلوم یمن بعد از این همه فشار می‌توانند اقدامات سنگین و کمرشکن علیه دشمنان خود انجام دهد.

وی بیان کرد: دشمنان با تمام توان در برابر این نظریه قرار گرفته‌اند و برای انسجام خود طرح‌های مختلفی می‌ریزند، همین طرح معامله قرن بیش از دو سال است که از آن رونمایی می‌کنند تا شاید بهره‌ای ببرند اما راه نجاتی برای آنان وجود ندارد و باید بروند اگر نروند جبهه مقاومت آنان را برای همیشه با خفت و ذلت از منطقه بیرون خواهد کرد.

خطیب جمعه کرج تأکید کرد: ضرب آهنگ در به دری آن‌ها شروع شده اما نمی‌دانند، امروز آمریکا و اسرائیل از مقاومت سیلی خوردند در برابر آن به شدت ذلیل شدند، ما ابهت ابرقدرتی آمریکا را در هر ریختیم.

امام جمعه کرج با بیان اینکه درخت انقلاب اسلامی توسط امام غرس شد و در طول این سال‌ها تا امروز در همه عرصه‌ها مقاومت همراه ما بوده است گفت: در طول این مسیر جوانانی به شهادت رسیده‌اند و اسارت در آمدند، همسران و مادرانی داغدار شدند تا امروز که این درخت تنومند و پرثمر شده است، این نتیجه مقاومت مردم است لذا مردم اجازه نمی‌دهند عده‌ای بی‌غیرت سیاسی و غرب‌زده و دنباله‌رو اجنبی با پز روشنفکری و با عنوان دیپلماسی به اسم مذاکره با این عزت مبارزه کنند.

وی با مباحثی که اخیراً در خصوص مذاکره با آمریکا مطرح شده بود اشاره و اعلام کرد: چرا با حرف و عمل نسینجیده منفعل عمل می‌کنید؟ می‌گویند دولت ترامپ می تواند گذشته خود را اصلاح و تحریم‌ها را لغو و به میز مذاکره برگردد، هنوز چهلم قاسم سلیمانی نشده دنبال چه هستید؟ درباره چه چیزی می‌خواهید با آمریکا مذاکره کنید؟ جواب خود را که گرفته‌اید قبل از این گفته بود که من جانشین سردار سلیمانی را هم ترور خواهم کرد، این دیپلماسی بی‌غیرتی را تمام کنید به اسم دیپلماسی با عزت مردم بازی می‌کنید.

حسینی‌همدانی ادامه داد: دشمن وقتی مستقیماً وارد عمل شده و رئیس دولت آنها اعلام می‌کند با دستور من فرمانده آنان ترور شده یعنی وارد جنگ رسمی شده‌اند شما باید آرایش جنگی داشته باشید ولو در دیپلماسی؛ اتفاقاً آنها دنبال مذاکره هستند الان وقت سخت گفتن از موضع ضعف نیست. آمریکا باید از این منطقه خارج شود شما باید به دنبال این باشید.

امام جمعه کرج افزود: چرا قدرت ما را ضعیف نشان می‌دهید؟ من با گفتمان خفت و ذلت کار دارم با شخص کار ندارم گفتمان انقلاب اسلامی از اول تا به امروز گفتمان مقاومت، عزت، صلابت و مقابله با ظلم و ستم و استکبار بوده است. الان زمان مذاکره نیست از این نعمت‌های الهی که خدا فراهم می‌کند تا ضربات نهایی را به دشمن بزنید استفاده کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز از صحبت‌هایی که اخیراً در خصوص انتخابات مطرح شده بود هم انتقاد کرد و آن را خدشه دار کردن سلامت انتخابات دانست و آن را نمودی از ایجاد دو قطبی برای خودداری از پاسخگویی درباره وضعیت معیشتی، قاچاق و واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود عنوان کرد.

وی در پایان با بیان اینکه استراتژی دشمن در این روزها مأیوس کردن مردم برای خودداری از شرکت در انتخابات است گفت: اخیراً در فضای مجازی هم صحبت‌هایی می‌شود مبنی بر اینکه چون نامزدهایی تأیید شده سابقه ندارند پس بهتر است در جای دیگری رأی دهیم، این درست نیست و کسانی که این حرف را می‌زنند دلسوز استان نیستند، نماینده باید سواد قانونگذاری و توان نظارت داشته باشد، پاکدست بوده و تحت تاثیر قدرت و ثروت قرار نگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار