استاندار اصفهان، گفت: در دهه فجر امسال تعداد 1826 پروژه در استان افتتاح خواهد شد که از این تعداد 1061 پروژه توسط بخش خصوصی انجام شده است که این مشارکت بخش خصوصی نشان از اعتمادشان به نظام و جواب محکمی به استکبار جهانی است.
کد خبر: ۸۱۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 02 February 2020

استاندار اصفهان گفت: مجموع یک هزار و ۲۴۲ داوطلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان به غیر از انصرافی‌ها ثبت‌نام کردند که در مجموع تا ۱۲ بهمن سال جاری ۳۷۲ نفر تایید صلاحیت و به مرحله نهایی رسیدند.

عباس رضایی افزود: افراد رد صلاحیت شده تا چهاردهم بهمن ماه مهلت دارند تا اعتراض خود را اعلام و شورای نگهبان تا ۲۱ بهمن ماه سال جاری برای بررسی این اعتراض‌ها فرصت دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد افراد حوزه انتخابیه اصفهان، ۲۲ بهمن امسال نهایی و اسامی نامزدها در حوزه‌های انتخابیه به صورت آگهی به اطلاع عموم خواهد رسید و ادامه داد: نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۴ بهمن سال جاری می‌توانند تبلیغات خود را آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از زمان قانونی انتخابات به تبلیغات بپردازند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: تعداد 2 هزار و 836 شعبه اخذ رای به صورت قطعی و با تایید هیات‌های اجرایی در استان آرای شرکت‌کنندگان در انتخابات را اخذ می‌کنند و حدود ۶۰ هزار نفر  در امر برگزاری انتخابات همکاری خواهند داشت.

وی بیان کرد: نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ حوزه انتخابیه از جمله حوزه اقلیت های مذهبی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

رضایی در تشریح ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی تصریح کرد: برداشت گندم استان در سال پر آبی ۹۸-۹۷ ، ۲۷۰ هزار تن و سطح زیر کشت و تولید این محصول نیز ۳.۲ درصد از سطح کل کشور بوده است.

وی بیان کرد: برداشت گندم در استان در سال کم آبی ۹۶-۹۷ نیز ۱۴۸ هزار تن و سطح زیر کشت و تولید ۱.۷ در سطح کل کشور بود.

پنج درصد تولیدات کشاورزی کشور در اصفهان صورت می‌گیرد

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه استان سال گذشته با داشتن حدود ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۶ میلیون واحد دامی در مجموع حدود ۵.۷ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داشت گفت: این میزان حدود پنج درصد از تولیدات کشاورزی کشور و ۱۲ درصد از سهم اشتغال استان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی  محصول گلخانه‌ای و توسعه سطح گلخانه‌های استان به میزان یک هزار و ۸۴۶ هکتار و تولید سالانه حدود ۲۹۷ هزار تن محصول در سال ۹۷ را از دیگر ظرفیت های استان در بخش کشاورزی برشمرد و افزود: محصولات گلخانه حدود یک سوم تولیدات باغی استان را به خود اختصاص داده است.

رضایی تعداد اقلام صادراتی استان در ۱۰ ماهه نخست امسال را یک هزار و ۱۵۷ قلم کالا و صادرات به ۹۱ کشور جهان دانست و خاطرنشان کرد: ارزش وزنی صادرات استان بالغ بر ۶ میلیون و ۷۷ هزار تن، ارزش ریالی آن ۲ میلیارد و ۲۲۱ میلیون دلار و ۹۵ درصد از محصولات صادراتی استان محصولات ساخته شده و فرآوری شده در واحدهای تولیدی این استان است.

وی همچنین تعداد طرح‌های سرمایه‌گذاری در حال اجرا در استان را ۳۷۵ طرح با بیش از ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی اعلام و بیان کرد: دهه فجر امسال یک هزار و ۸۲۶ طرح با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار اصفهان درباره ظرفیت‌های استان در بخش علم و فناوری اظهارداشت: اکنون ۳۰۰ هزار دانشجو در ۱۶۵ مرکز علمی و دانشگاهی در استان در حال تحصیل هستند و بیش از ۶ هزار و ۲۴۴ عضو هیئت علمی در این مراکز علمی و دانشگاهی فعالیت دارند.

وی  تعداد نخبگان و استعدادهای برتر زیر پوشش در استان را ۲ هزار و ۸۰۰ نفر و اصفهان را بعد از تهران دارای بالاترین تعداد نخبه در کل کشور دانست و اضافه کرد: ۵۲۰ واحد فناور و شرکت دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند و اصفهان از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

رضایی درخصوص آثار و پیامدهای محیط زیست طبیعی استان یادآور شد: خطر نابودی میراث ایرانی اسلامی در اصفهان، نابودی کشاورزی در بخش‌های میانی و شرق، خشک شدن باغ های چندصد ساله و پیامدهای ویرانگر خشک شدن رودخانه زاینده‌رود بر زندگی و روان مردم از آثار بحران کم آبی در این استان است.

آب آشامیدنی شش میلیون نفر به زاینده‌رود وابسته است

وی بحران آب در حوضه زاینده رود را یک معضل ملی و متعلق به همه کشور ذکر و خاطرنشان کرد: آب آشامیدنی شش میلیون جمعیت ساکن در حوزه یزد کاشان نایین اردستان و ...، ۶۸ درصد تولید آهن و فولاد کشور، ۸.۵ درصد تولید برق کشور، ۲۶ درصد تولید فرآورده های نفتی کشور، پایداری آثار تاریخی و میراث فرهنگی جهانی حوزه زاینده رود وابسته به جریان زاینده‌رود است.

استاندار اصفهان در ادامه آلاینده های زیست محیطی، خشکسالی، مهاجرت بی رویه و کنترل نشده، حاشیه‌نشینی و طرح‌های نیمه تمام به جای مانده از سالهای گذشته را سیمای متفاوت و محروم این استان برشمرد.

وی  از اجرای سد و تونل کوهرنگ سه و خط سامانه دوم آبرسانی به عنوان طرح‌های شاخص عمرانی استان یاد کرد و افزود: با بهره‌برداری از تونل کوهرنگ سه در آینده نزدیک حدود ۶۰ میلیون متر مکعب آب با پمپاژ از تونل وارد رودخانه خواهد شد.

رضایی اظهارداشت: در حالی که میزان پیشرفت طرح سد کوهرنگ ۳ در ۱۰ سال گذشته فقط ۲۱ درصد بوده است این طرح از بهمن سال گذشته تاکنون حدود ۴۱ درصد پیشرفت داشت.

وی همچنین طرح تکمیل و احداث آزادراه شرق اصفهان که به نام شهید سلیمانی نامگذاری شد، طرح اجرای قطار سریع السیر اصفهان- قم- تهران، آغاز عملیات اجرایی قطار حومه ای اصفهان، برنامه ریزی و مدیریت بهینه توزیع آب در حوضه آبریز زاینده رود و نشست‌های مشترک و مستمر بر تعامل با صنف کشاورزان را از جمله فعالیت های یک ساله گذشته در استان اصفهان ذکر کرد.

استاندار اصفهان در خصوص فعالیت های اقتصادی صورت گرفته در استان تصریح کرد: در یک سال گذشته ۸۰۷ مصوبه بانکی و غیربانکی در قالب کارگروه‌های مختلف در استان اخذ شد و در مجموع ۱۶۶ مورد تسهیلات در بخش طرح های رونق تولید و صنعت با اعتباری بالغ بر ۷۲۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

نرخ بیکاری استان ۱۱ درصد است و تاکنون موردی از  ابتلا به ویروس کرونا در اصفهان گزارش نشد

وی  نرخ بیکاری استان در پاییز ۹۸ را ۱۱ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی را ۴۶.۱ درصد برشمرد و گفت: نرخ بیکاری در استان اصفهان به سال گذشته با ۱۴.۱ درصد کاهش یافته است.

رضایی در تشریح وضعیت استان در زمینه آلودگی با ویروس کرونا نیز متذکر شد: تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور و اصفهان گزارش نشده است ولی به منظور آماده باش و پیشگیری در این زمینه روز گذشته جلسه ‌ای مشترک با نهادهای مربوطه در استانداری اصفهان برگزار و هماهنگی های لازم در خصوص این موضوع انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار