رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه گفت: در کل استان از مجموع ۳۶۸ داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۵۰ نفر تایید صلاحیت، ۹۷ نفر عدم احراز صلاحیت و مابقی رد صلاحیت شده‌اند.
کد خبر: ۸۱۹۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 02 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،حجت الاسلام محسن مفید بیان داشت: برای شورای نگهبان منافع ملی بر منافع جناحی ارجحیت دارد و متاسفانه این روزها شاهد هجمه به مجموعه شورای نگهبان هستیم در حالی که جریانات سیاسی باید شان بی طرفی این مجموعه را رعایت کنند.

او تاکید کرد: شورای نگهبان موظف نیست سهم جریانات سیاسی و سهم شهرستان ها و مناطق جغرافیایی را رعایت و تناسب سنجی کند؛ بلکه در بررسی صلاحیت ها ملاک قانون است و هرکسی که واجد حداقل شرایط باشد تایید در غیر این صورت رد صلاحیت می شود.

حجت الاسلام مفید حمله به شورای نگهبان را آدرس غلط دادن به مردم دانست و بیان داشت: خود جریانات سیاسی اگر نگران داوطلبانشان هستند باید کسانی را معرفی کنند که حداقل شرایط را به لحاظ قانونی داشته باشند و توقع نداشته باشند شورای نگهبان بر روی افراد مساله دار چشمانش را ببندد.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه در ادامه گفت: کسانی که در هیات نظارت تایید صلاحیت شده بودند اما در مرحله رسیدگی شورای نگهبان رد صلاحیت شدند ۱۳ و ۱۴ بهمن ماه می توانند به دفتر نظارت و بازرسی کرمانشاه واقع در بلوار زن روبروی منازل سازمانی شرکت نفت و یا تهران ورزشگاه جهان پهلوان تختی با ارایه مستندات نسبت به نتایج اعتراض کنند.
حجت الاسلام مفید افزود: شورای نگهبان نیز موظف است به مدت هفت روز ضمن بررسی مستندات نتایج نهایی را ۲۱ بهمن ماه به وزارت کشور اعلام کند.

آنچنان که وی پیشتر به ایرنا گفته بود: از ۳۷۰ پرونده ای که در دفتر شورای نگهبان استان برای بررسی صلاحیت افراد تشکیل شده بود، رای اولیه ۱۲۱ نفر تایید صلاحیت، ۶ نفر عدم احراز صلاحیت و مابقی رد صلاحیت بوده است که البته در مرحله بعد در هیات نظارت مرکزی تهران، نتایج به ۹۰ نفر تایید صلاحیت، ۱۲۷ نفر عدم احراز صلاحیت و ۱۵۳ نفر رد صلاحیت تغییر کرد.

آمار اولیه رد و تایید صلاحیت ها

طبق اعلام معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه ۴۱۲ نفر در استان کرمانشاه نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۱۱ نفر انصراف دادند و ۵۷ نفر نیز در هیات های اجرایی رد صلاحیت شدند.
محمدابراهیم الهی تبار افزود: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی آمار تایید صلاحیت شده ها در هیات های اجرایی نسبت به دوره قبل چهار درصد افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: در مرحله هیات نظارت نیز مجموع انصرافی ها به ۳۴ نفر رسید و در نهایت ۹۱ نفر تایید صلاحیت شدند.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه ۹۸ بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار