انتخابات مجلس؛
رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان از تایید صلاحیت ۱۹۵ نامزد انتخاباتی خبر داد.
کد خبر: ۸۱۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲ 02 February 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،کریم نژاد در جمع خبرنگاران گفت: از مجموع ۵۳۱ نامزد ثبت نامی از کل استان در مرحله نخست ۱۳۴ نامزد تایید صلاحیت شده بودند و ۲۲۱ نامزد رد و ۱۵۱ نفر عدم احراز صلاحیت خورده بودند.
 
کریم نژاد افزود: از ۲۲۱ رد صلاحیت شده ۱۳۴ نفر شکایت کرده بودند و از ۱۵۱ نامزدی که عدم احراز صلاحیت خورده بودند ۱۰۲ نفر شکایت خود را تقدیم شورای نگهبان کرده بودند.
 
رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان خاطرنشان کرد: آن‌هایی که توسط هیات مرکزی رد شده و این بار نیز رد شده اند دیگر حق اعتراض ندارند بلکه آن‌هایی که در هیات‌های اجرایی تایید شده و در این مرحله رد و یا عدم احراز خورده اند می‌توانند تا فردا اعتراض خود را مطرح کنند.
 
او تصریح کرد: ملاک رد و یا تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان قانون است و این که برخی جناح بندی‌های سیاسی را عامل رد صلاحیت می‌دانند سخن درستی نیست.
 
رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان گفت: از ۱۲ نفر نماینده مجلس دهم از ده حوزه انتخابیه استان تا به حال ۶ نفر رد صلاحیت شده و ۳ نفر تایید صلاحیت شده اند و ۳ نفر نیز در این دوره ثبت نام نکرده بودند.
 
رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان با اشاره به این که بیش از ۹ هزار ناظر انتخاباتی سلامت برگزاری انتخابات مجلس یازدهم را نظارت می‌کنند گفت: ۲ هزار و ۱۱۷ صندوق رای گیری برای انتخابات در نظر گرفته شده که برای هر صندوق ۴ ناظر انتخاباتی وجود دارد و از مجموع سه میلیون و ۳۷۶ هزار نفر از جمعیت استان دو میلیون و ۴۱۰ هزار نفر واجد شرایط رای دهی در استان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار