پرتابگر المپیکی کشورمان گفت: صندوق حمایت از قهرمانان با واریز مبلغ کم ارزش ورزشکار مدال آور را پایین می‌آورند.
کد خبر: ۸۲۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 04 February 2020

به گزارش تابناک سمنان: احسان حدادی پرتابگر المپیکی کشورمان درباره انتقادش از پرداختی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان به ورزشکاران اظهار کرد: دوستان با واریز مبلغ اندک ارزش قهرمان مدال آور را پایین می‌آورند و از صندوق حمایت از قهرمانان توقع دارم که از پرافتخارترین ورزشکار کشور حمایت کنند. حقوق واریزی این صندوق در شان ما ورزشکاران نیست.

او ادامه داد: من حاضرم مبلغ واریزی صندوق حمایت از قهرمانان صرف کمک هزینه برای ۲ جوان شود چرا که این مبلغ هزینه‌های من را تامین نمی‌کند و یک بی احترامی برای من محسوب می‌شود. اعضای صندوق حمایت از قهرمانانان ورزشی نیستد و نمی‌توانند آن طور که باید هوای ورزشکاران را داشته باشند. به نظرم وزارت ورزش و جوانان به این مسئله رسیدگی کند چرا که یک میلیون تومان، هزینه یک ورزشکار مدال آور را تامین نمی‌کند. البته ورزشکارانی که طلای المپیک می‌گیرند ۲ میلیون تومان از این صندوق دریافت می‌کنند، اما این حقوق هم کم است.

اعضای صندوق حمایت از قهرمانان ورزشی نیستند 

حدادی درباره اینکه شاید بودجه صندوق حمایت از قهرمانان پایین است، گفت: صندوق حمایت از قهرمانان می‌تواند میلیارد‌ها دلار درآمد داشته باشد، چون افتخارآفرینان و مدال آوران در این ارگان حضور دارند. آن‌ها می‌توانند حامیان مالی جذب صندوق کنند، اما با توجه به اینکه اعضای این صندوق ورزشی نیستند در نهایت نمی‌دانند باید چه اقدامی برای درآمد زایی کنند. خیلی از قهرمانان المپیک از من به علت بازگو کردن این موضوع تشکر کردند.

با یک میلیون تومان  نمی‌توانم کفش مخصوص پرتاب بخرم 

پرتابگر المپیکی کشورمان درباره اینکه مبلغ واریزی هزینه‌های او را تامین می‌کند، گفت: من ۲۰ سال در ورزش حرفه‌ای حضور دارم و این حقوق در حد و اندازه شخصیت من نیست. همه چیز شامل تورم می‌شود، اما حقوق ما افزایش پیدا نکرده است. قیمت کفش مخصوص پرتاب ۵ میلیون تومان است که در سال ۵ کتانی پاره می‌کنم که با این واریزی نمی‌توانم یک کتانی تهیه کنم. علاوه بر این مبلغ دیسک پرتابی حدود ۲۵۰ هزار دلار است و هر وعده غذای من حدود ۳۰۰ تومان می‌شود که با این حقوق نمی‌توانم این هزینه‌ها را تامین کنم. من فرد محتاجی نیستم و به اندازه خودم دارم، اما به نظرم کار‌های که صندوق انجام می‌دهد اسمش حمایت از قهرمانان نیست. من چندین عمل جراحی انجام دادم و هزینه‌های زیادی متحمل شدم، اما صندوق حمایت از پیشکسوتان فقط ۵ درصد از هزینه‌ها را داد.

اعضای صندوق حمایت از قهرمانان نمایش تبلیغاتی راه انداختند 

او افزود: پیشکسوتان و ورزشکارانی که عضو صندوق حمایت از قهرمانان هستند حق بزرگی بر گردن ورزش کشور دارند چرا که خیلی زحمت کشیدند و افتخار آفرینی کردند و ۲ میلیون تومان حقوق نباید بگیرند. اعضای صندوق حمایت از قهرمانان نمایش تبلیغاتی راه انداختند و به خانه پیشکسوتان ورزش می‌روند. پیشکسوتان ورزش قابل احترام هستند، اما اعضای این صندوق اصل را رها کردند و به فرع چسبیده اند. آن‌ها باید به ورزشکاران اهمیت بدهند و به مسائل و مشکلات قهرمانان را رسیدگی کنند.

حدادی درباره حقوق ورزشکاران المپیکی گفت: حقوق ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفتند ۵ میلیون تومان است که مالیات هم از این حقوق کم می‌شود. بعد از المپیک هم این حقوق قطع می‌شود. به هر حال خیلی بیشتر می‌توانیم به مسئله حمایت از ورزشکاران المپیکی بپردازیم، اما با توجه به اینکه تا المپیک توکیو فاصله زیادی باقی نمانده بهتر است وارد مسائل حاشیه‌ای نشویم.

پرتابگر المپیکی کشورمان بیان کرد: به هر حال من پرافتخارترین ورزشکار آسیا هستم و مثلث مدال آوری را به مربع تبدیل کردم به همین علت اذیت می‌شوم که مبلغ ناچیزی از صندوق حمایت از قهرمانان به حسابم واریز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار