سفیر دانمارک در ایران گفت:‌ بخشی از تجارت دوجانبه ایران و دانمارک در پی وجود تحریم‌ها آسیب دیده است اما این وضعیت باعث نخواهد شد که تجارت و مرادوات دوجانبه متوقف شود.
کد خبر: ۸۲۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ 05 February 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ این دیپلمات اروپایی با بیان این که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران از سوی اتحادیه اروپا و همینطور کشور دانمارک حمایت نمی‌شود گفت:‌ با این وجود، این موضوع بر ارتباطات اروپا و همچنین دانمارک با ایران تاثیر منفی گذاشته و باعث کاهش صادرات شده است.

وی با بیان اینکه قبل از اعمال تحریم های جدید ترامپ، مراودات تجاری دو کشور به بیشترین حد ممکن رسیده بود، گفت: با وجود تحریم‌ها، دانمارک تصمیم دارد که ارتباط خود را با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهد.

سفیر دانمارک در این زمینه به همکاری‌های مشترک در حوزه تولید دارو اشاره کرد و گفت: با وجود این که برخی شرکت‌های دانمارکی برخلاف خواست خود تصمیم به ترک ایران گرفته‌اند اما بعضی شرکت‌ها مانند بزرگترین شرکت داروسازی دانمارک تصمیم به ماندن در ایران گرفته‌اند.

وی با اشاره به برنامه شرکت داروسازی این کشور برای تولید دارو در کارخانه‌ای در کرج گفت:‌ این شرکت، انسولین تزریقی در ایران تولید خواهد کرد که در فاز اول محصولات خود را در داخل ایران توزیع می کند و در مراحل بعدی تولیدات خود را به کشورهای همسایه ایران و منطقه صادر خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار