خواجه عنوان کرد:
دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشگاه شهید چمران از جمله دانشگاه هایی است که موفق شد با اجرای پروژه های کلان در صنعت نفت، گام های بلندی را در کاهش وابستگی به خارج بردارد.
کد خبر: ۸۲۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳ 10 February 2020

غلامحسین خواجه در دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران که در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان با مساحتی بالغ بر ۶۴ هزار کیلومتر مربع، ۴ درصد مساحت و ۶ درصد جمعیت کشور را دارد و دارای ۵ رودخانه دائمی و یک میلیون هکتار زمین زراعی است.

وی افزود: استان خوزستان دارای محصولات انحصاری مانند نیشکر و صنایع جانبی و در دیگر محصولات نیز پیشتاز است. در کنار مراکز آموزش عالی در استان، زمینه و ظرفیت بی نظیری برای همکاری دانشگاه، صنعت و جامعه فراهم شده است. همچنین برای به کارگیری فناوری های روز زمینه مهیا است. منابع و ثروت های استان تنها در بخش آب و کشاورزی نیست بلکه استان خوزستان دارای منابع نفت، گاز، کشتیرانی، شیلات و بسیاری از منابع دیگر است که در جای خود قابل بحث هستند.

خواجه بیان کرد: امیدوارم ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه باعث تغییر رویکرد صنایع کشور و کاهش وابستگی به خارج شود. وزارت علوم دانشگاهیان را برای حضور در صنعت تشویق کرده است. همچنین استقبال صنعت از این موضوع برای انجام پروژه ها، فصل جدیدی را برای ارتباط دانشگاه با صنعت ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان گفت: دانشگاه شهید چمران از جمله دانشگاه هایی است که موفق شد با اجرای پروژه های کلان در صنعت نفت، گام های بلندی را در کاهش وابستگی به خارج بردارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار