مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر عنوان کرد:
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: برای آبیاری نیشکر از تکنولوژی جدید استفاده می شود که می تواند در صرفه جویی آب کمک کند.
کد خبر: ۸۲۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ 08 February 2020

عبدعلی ناصری در دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران که در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرکت توسعه نیشکر برای حدود ۱۹ هزار نفر شغل مستقیم و برای بیش از ۱۰۰ هزار نفر شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی افزود: ۴۰ درصد شکر مورد نیاز کشور در شرکت توسعه نیشکر تامین می شود. همچنین ۳۵ میلیون لیتر الکل و بیش از ۱۰ هزار تن خمیرمایه در سال تولید می شود. همچنین کارخانه بیوگاز دی اکسید کربن راه اندازی شد که گاز حاصل از فرآیند تولید الکل و خمیر مایه را جمع آوری و تبدیل به گاز مایع می کنیم. حدود ۶۰ هزار تن خوراک دام و حدود ۱۰۰ هزار تن ام دی اف در سال و بیش از ۵۰۰ هزار تن کمپوست تولید می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه سطح مکانیزاسیون را در منطقه و استان افزایش دادیم، ادامه داد: تعداد ماشین هایی که در شرکت توسعه نیشکر استفاده می شوند، هزار و ۸۰۲ دستگاه هستند. همچنین سیستم های سنتی تولید نیشکر را به سیستم های مدرن تبدیل کردیم و برداشت نیشکر کاملا مکانیزه انجام می شود.

ناصری تصریح کرد: برای آبیاری نیشکر از تکنولوژی جدید استفاده می شود که می تواند در صرفه جویی آب کمک کند. پس از برداشت محصول نیز از کارخانه های مدرن استفاده می شود.

وی یادآور شد: ۴۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر در جریان سیل از بین رفتند که برای این اراضی برنامه هایی در نظر داریم.

همچنین حسن ذکی‌دیزجی، دبیر دوازدهمین کنگره ملی مهندسی بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران گفت: ۳۰۰ مقاله به این کنگره ارسال شده است که پس از داوری، از این تعداد ۲۶۰ مقاله پذیرفته شد. بخشی از این مقالات به صورت سخنرانی و بخشی دیگر در قالب پوستر ارائه می شوند.

وی افزود: وجه تمایز این دوره از کنگره با دیگر دوره ها حضور پر رنگ بخش صنعت و خصوصی است. در این کنگره از دانشجویان که آینده سازان هستند نیز استفاده شده است. استان خوزستان قطب کشاورزی است اما باید تبدیل به قطب مکانیزاسیون کشور شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: نیشکر ، عبدعلی ناصری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار