مشاور رییس سازمان بهزیستی در امور معلولان در اهواز گفت: حق معیشتی برای ۱۹۱ هزار خانواده دارای معلولیت در کشور برقرار شده است.
کد خبر: ۸۲۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ 19 February 2020

علی همت محمود نژاد در نشست هم اندیشی با تشکل‌ها و انجمن‌های معلولان خوزستان در سرسرای مجتمع فتح المبین بهزیستی اهواز بیان کرد: خوزستان با ۱۴ هزار و ۷۰۰ معلول دومین استان کشور از لحاظ جمعیتی است که از منابع صرفهجویی مصرف بنزین برخوردار شده است.

وی افزود: رویکرد مثبت سازمان بهزیستی به موضوع فناوری آی تی، موجب رصد آسان و سریع اطلاعات افراد دارای معلولیت از نظر نوع معلولیت، وضعیت اشتغال، مسکن، بیمه، تحصیل و دیگر امور است.

وی ادامه داد: امسال با استفاده از فناوری آی تی، ۲ هزار و ۷۰۰ معلولی که یا فوت کرده و یا دیگر در مراکز بهزیستی نگهداری نمی‌شوند، شناسایی شده و فرصتی برای افراد پشت نوبت ایجاد شده است.

مدیرعامل انجمن دفاع از حقوق معلولان افزود:هم اکنون در خوزستان انجمن تخصصی مطالعات علمی شنوایی تشکیل شده و اکنون عمل کاشت حلزون که در گذشته تنها در تهران انجام می شد به همت بهزیستی در این استان نیز به خوبی و با موفقیت انجام می‌شود.

محمود نژاد گفت: همچنین حق پرستاری افراد دارای معلولیت ضایعه نخاعی پس از سه سال، امسال از ۲ میلیون ریال به ۵۵ میلیون ریال افزایش یافته است.

وی به پیامدهای تورم و افزایش دغدغه افراد دارای معلولیت اشاره کرد و بیان کرد: یکی از پیامدهای تحریم و افزایش تورم برای سازمان بهزیستی افزایش قیمت وسایل کمک توانبخشی و میزان سهم پرداختی به افراد دارای معلولیت، نظیر ویلچر و سمعک بود اما عمده فعالیت های ما به چشم نمی آید.

مشاور رییس سازمان بهزیستی در امور معلولان ادامه داد:هم اکنون به ازای هر فرد مجهولالهویه مبلغ ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به مراکز نگهداری پرداخت می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی خوزستان نیز در این نشست گفت: شرط رستگاری ما در این دنیای فانی، پیشی گرفتن از یکدیگر در امور خیریه و خدمت به سایر انسان‌ها است.

غلامرضا صدیق راد افزود: این نشستها می‌تواند گامی موثر در انعکاس نقطه نظرات و پیشنهادات نمایندگان افراد دارای معلولیت در سطح بهزیستی باشد.

در نشست هم اندیشی با تشکل ها و انجمن های معلولان خوزستان، رییس شبکه ملی معلولان جسمی- حرکتی کشور، رییس انجمن نابینایان ایران و کارشناس حقوقی انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران و مسئولان بهزیستی خوزستان حضور داشتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار