نماینده مردم استان فارس در شورای عالی گفت:‌متاسفانه نبود زیرساخت‌های لازم در این استان موجب ایجاد مشکلات مختلف شده است و با توجه به اینکه از سه آثار ثبت شده جهانی مانند باغ ارم، تخت جمشید و مجموعه جهانی پاسارگاد در این استان واقع شده است، می‌طلبد که توجه بیشتری به این استان و حفظ میراث تاریخی و فرهنگی آن شود.
کد خبر: ۸۲۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 08 February 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:علی قاسمی نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: استان فارس از قدمت تاریخی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برخوردار است.

وی ادامه داد:‌متاسفانه نبود زیرساخت‌های لازم در این استان موجب ایجاد مشکلات مختلف شده است و با توجه به اینکه از سه آثار ثبت شده جهانی مانند باغ ارم، تخت جمشید و مجموعه جهانی پاسارگاد در این استان واقع شده است، می‌طلبد که توجه بیشتری به این استان و حفظ میراث تاریخی و فرهنگی آن شود.

نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استان‌ها بیان داشت:‌ولی متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای نگهداری و حفظ این آثار وجود ندارد.

قاسمی با اشاره به اینکه استان فارس استانی 4 فصل است،‌گفت: در فصل زمستان در منطقه لارستان واقع در جنوب استان فارس به دلیل گرمای زیاد کولر روشن می‌کنند و در شمال و غرب این استان در فصل زمستان دما به منفی 23 درجه می‌رسد. این تفاوت دمایی استان را بی‌بدیل ساخته است و باید از این ویژگی‌های طبیعی در حوزه‌های مختلف استفاده بهینه شود.

وی گفت: با توجه به ویژگی‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی که این استان دارد می‌طلبد زیرساخت‌های لازم آن از جمله قطار سریع‌السیر و فرودگاه‌های بین‌المللی ایجاد شود.

نماینده مردم استان فارس در شورای عالی استان‌ها یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات اساسی استان فارس بحث خشکسالی است که توان و رمق کشاورزان استان فارس را گرفته است و چندین سال است استان فارس بالاترین میزان تولید گندم را در کشور داشته ولی در 5 سال گذشته مقام سوم را در این خصوص کسب کرده است و دلیل آن هم خشکسالی است.

قاسمی خاطرنشان کرد: تغییر الگوی کشت در استان فارس موضوعی است که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد تا بتوانیم کشاورزان را از این وضعیت نجات دهیم.

وی افزود: 34 درصد جمعیت استان فارس در شیراز زندگی می‌کنند و 66 درصد دیگر در 35 شهر دیگر این استان زندگی می‌کنند که تقسیم جمعیتی در شهرهای استان هم به خوبی اتفاق نیفتاده و همین موضوع باعث حاشیه نشینی و دیگر معضلات و مشکلات می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار