رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران گفت: علی رغم سکونت کلکسیوندارهای متعدد در کرج و وجود فضاهایی مثل موزه تاریخ طبیعی در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران، هنوز موزه‌ای درخور آثار تاریخی و فرهنگی این استان در کرج احداث نشده است.
کد خبر: ۸۲۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷ 09 February 2020
به گزارش «تابناک البرز»؛ احمد محیط طباطبایی اظهار کرد: موزه‌های مجازی این امکان را در اختیار افراد قرار می‌دهد تا بدون بعد مکان و با هزینه اندک از آثار تاریخی و باستانی شهرهای مختلف بازدید کنند.
وی ادامه داد: بسیاری از موزه‌های بزرگ دنیا از طریق سایت و فضای مجازی شرایطی فراهم کرده اند تا مردم بتوانند بدون مراجعه به آنها از اشیا و آثاری که در آنها نگهداری می‌شود، بازدید کنند.
وی افزود: موزه‌های مجازی نیاز عصر امروز است به همین دلیل ما هم به عنوان کشوری که از پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی‌ برخوردار است باید به سمت راه اندازی چنین موزه‌هایی گام برداریم.
رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران با اشاره به فقر کرج به عنوان مرکز استانی سه میلیون نفره در حوزه  موزه گفت: به جرئت می توان گفت کرج فقیرترین شهر کشور در حوزه برخورداری از موزه است.
 وی اضافه کرد: علی رغم سکونت کلکسیوندارهای متعدد در این شهر و وجود فضاهایی مثل موزه تاریخ طبیعی در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران، هنوز موزه‌ای درخور آثار تاریخی و فرهنگی این استان در کرج احداث نشده است.
محیط طباطبایی با اشاره به اینکه جای موزه تاریخ فرهنگ هم در این شهرستان خالی است، اظهار کرد: با ایجاد این موزه می توان گذشته، تاریخ و فرهنگ این شهر را از دیرباز تا کنون به مردم معرفی کرد.
وی در پاسخ به اینکه برخی از نگهداری اشیاء و آثار باستانی تپه ازبکی در موزه ملی گلایه دارند گفت: با توجه به اینکه البرز موزه ای ندارد چه فضایی بهتر از موزه ملی برای نگهداری از این آثار مناسب بود؟
این مسئول توضیح داد: ما وظیفه داریم گذشته خود را برای انتقال به آیندگان حفظ کنیم که یکی از مهمترین راه‌های آن ساخت موزه برای نگهداری و معرفی گنجینه های تاریخی و فرهنگی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار