رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز گفت: البرز دارای رشد سالانه ۲.۴ درصد جمعیت است که این میزان در مقایسه با میانگین کشوری بالا است.
کد خبر: ۸۲۱۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 10 February 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ زهرا عربشاهی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی البرز که به ریاست وزیر کشور در استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: البرز دارای ۵۱۷۰ کیلومتر مربع مساحت با حدود سه میلیون نفر جمعیت است که سه دهم جمیت کشور را در بردارد.

وی ادامه داد: این استان چهار درصد خانوارهای کشور  را در خود جای داده در حالی مساحت آن ۳۱ صدم مساحت کشور است.

وی با اشاره به تراکم بالای جمعیت البرز توضیح داد: تراکم استان ۱۰ برابر متوسط تراکم جمعیت کشوری است.

عربشاهی خاطرنشان کرد: طرح آمایش سرزمین استان البرز نیز در سال ‌های گذشته آغاز شده و امیدواریم اواسط اسفندماه به  تصویب برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز اضافه کرد: سند توسعه استان نیز در حال پیگیری است و امسال شاهد رشد ۱۳.۵ درصدی اعتبارات عمرانی بودیم که بخش قابل توجهی از آنها به شهرستان‌های طالقان و اشتهارد به عنوان شهرستان‌های محروم اختصاص یافته است.

عربشاهی افزود: در بحث ستاد اقتصاد مقاومتی  نیز ۳۷۰ مصوبه داشتیم که با توجه به ظرفیت‌های قابل توجه استان در حوزه دانش بنیان ، صنعت و دارو، بیوتکنولوژی  و صنایع تبدیلی اقدامات موثری درحال انجام است.

وی ادامه داد: سال گذشته استان البرز پنج پروژه موفق در حوزه اقتصاد مقاومتی داشت و ۲۰ پروژه دیگر هم تا پایان آذر ماه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

عربشاهی گفت: در بحث تبصره ۱۸ و پرداخت تسهیلات توانسته‌ایم در تسهیلات کشاورزی و صنعت پرداخت صد درصدی تسهیلات را داشته و رتبه‌های قابل توجهی در حوزه رونق تولید، بازسازی و جذب سرمایه گذاری خارجی به دست آوریم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار