رئیس کمیسیون صنایع مجلس
نماینده مردم کرج اظهار داشت: مردم خانه ارزان می خواهند، حال اسمش مسکن مهرباشد یا مسکن اجتماعی یا ملی فرقی ندارد، ما هنوز سر اسم دعوا داریم و در بحث یارانه نقدی و کمک معیشتی نیز همین گونه است!
کد خبر: ۸۲۱۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ 10 February 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ عزیزاکبریان نماینده مردم کرج و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم شفافیت در سازوکار پرداخت یارانه‌های نقدی، گفت: دولت باید حرفش را صریح و شفاف بگوید و همان گونه نیز شفاف به قانون عمل کند که تاکنون آنطور که باید شفاف سازی نکرده است.

وی با اشاره به لزوم حذف دهک‌های ثروتمند و پردرآمد جامعه از دریافت یارانه، اظهار داشت: براساس قانون مصوب حداقل سه دهک بالایی پردرآمد باید حذف می‌شد که متاسفانه در این سالهای اخیر دولت به سمت شناسایی این دهک‌های غیرنیازمند نرفته است البته اگر براساس یک روش و فرمول اصولی این فرآیند انجام شود این شناسایی کار محالی نیست.

اکبریان با تأکید بر ضرورت شفاف سازی در امر پرداخت یارانه‌ها و کاهش دهک‌های غیرنیازمند جامعه، یادآورشد: ما نمی‌توانیم دو یا چندنوع پرداخت یارانه داشته باشیم و روی هرکدام هم یک اسم بگذاریم، مثل بحث مسکن که علیرغم اینکه مردم مسکن ارزان می‌خواهند ما سر اسم مسکن مهر، مسکن اجتماعی یا مسکن ملی هنوز دعوا داریم.

نماینده مردم کرج درمجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم عملگرایی در برنامه‌ها، گفت: متأسفانه حالی مان نیست که مردم در عمل چه می‌خواهند فقط یاد گرفته‌ایم سراسم‌ها دعوا کنیم، بگوئیم مسکن مهر این اشکال را دارد پس مسکن اجتماعی بسازیم، مدتی بعد می‌گوییم مسکن ملی بدهیم که این گونه حرف‌ها مشکل هیچ کس را حل نمی‌کند.

وی پرداخت یارانه را یک کاسه و برای همه مشمولان و مستحقان دریافت آن توصیف کرد و ادامه داد: یارانه‌ها با یک برنامه‌ریزی دقیق و تعیین نهایی میزان آن باید ادغام و یک کاسه شود، یک عده یارانه نقدی می‌گیرند، عده‌ای یارانه کمک معیشت می‌گیرند و عده‌ای دیگری از دریافت هردو یا یکی از آن‌ها محرومند.

اکبریان تصریح کرد: این‌ها باید شفاف باشد و دولت نیز بایستی از شفافیت و سامان دهی به این اوضاع استقبال کند. طرح معیشتی در آن حد و میزانی که هست یا به همه یارانه بگیرها داده شود و یا کلا به کسی داده نشود، نمی‌شود که یک فرد ثروتمند و پردرامد که باید یارانه‌اش را حذف کنید هردو یارانه را بگیرد اما فردی دیگر که نیازمند است هردو یارانه یا یکی از آنها را دریافت نکند، لذا از دولت انتظار همکاری و شفافیت داریم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان بر ضرورت شفاف‌سازی درآمدهای حاصل از طرح هدفمندی و افزایش نرخ حامل‌های انرژی تأکید کرد و اظهار داشت: درآمد حاصل از افزایش نرخ حامل‌ها و میزان‌های پرداختی و محل و نحوه مصرف این درآمد باید شفاف سازی شود. البته بحث ما بر سر میزان بالا یا پائین و ارقامی که درباره درامد گفته می‌شود، نیست چون گاهی حرف‌هایی حول این میزان کسب درآمد گفته می‌شود که شاید صحیح نباشد و ممکن است اعتماد مردم به دولت را کاهش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار