رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه از تایید نهایی ۱۵۸ کاندیدا در استان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۸۲۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 12 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام محسن مفید  با اشاره به اتمام دومین مرحله از رسیدگی به شکایات کاندیداهای رد صلاحیت شده در شورای نگهبان گفت: نهایتا با بررسی های صورت گرفته لیست نهایی داوطلبین روز گذشته به وزارت کشور و دفاتر هیات نظارت استان ها اعلام شد.

وی افزود: بر اساس لیست اعلامی، 158 کاندیدا در استان کرمانشاه تایید صلاحیت شده‌اند که برای تصاحب هشت کُرسی نمایندگی مجلس در شش حوزه انتخابیه استان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

مفید در خصوص قطعی بودن این آمار گفت: نظارت شورای نگهبان استصوابی است یعنی محدود به زمان نیست و قبل، حین و بعد از انتخابات نیز ادامه دارد، بنابراین تا زمان انتخابات اگر سندی به دست شورای نگهبان برسد که صلاحیت فردی که قبلا تایید شده را رد کند، آن کاندیدا رد شده و یا اگر سندی برسد که صلاحیت فردی که قبلا رد شده را تایید کند، آن کاندیدا تایید می‌شود.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان در ادامه با اشاره به شروع فعالیت تبلیغاتی کاندیداها از ساعت 24 امشب (23 بهمن) گفت: کاندیداها بر اساس قانون از ساعت 24 امشب و با شروع روز 24 بهمن ماه تا 24 ساعت قبل از رای گیری فرصت انجام تبلیغات دارند.

وی یادآور شد: فعالیت کاندیداها در ایام تبلیغات به شدت تحت نظر است و هرگونه تخلف می تواند در رد صلاحیت آنها تاثیرگذار باشد.

مفید خاطرنشان کرد: در فصل ششم قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی موارد مجاز و غیرمجاز تبلیغاتی ذکر شده و در فصل هشت و نهم این قانون در خصوص تخلفات و نحوه برخورد با آنها صحبت شده است.

رییس دفتر شورای نگهبان در استان کرمانشاه هرگونه خرید و فروش رای در زمان رای گیری را جرام دانست و افزود: افراد در صورت مشاهده این موارد مستندات خود را به دفتر شورای نگهبان در استان و نیز دفاتر شهرستانها گزارش دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار