تابناک / دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: احتمال اعزام «کیانوش رستمی» به رقابت‌های غرب آسیا بسیار زیاد است زیرا او در مسابقات گزینشی المپیک جام فجر در رشت اوت کرده، با این حال هنوز هم شانس کسب سهمیه دارد.
کد خبر: ۸۲۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 15 February 2020
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری: رستمی شانس کسب سهمیه المپیک را دارد

تابناک / دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: احتمال اعزام «کیانوش رستمی» به رقابت‌های غرب آسیا بسیار زیاد است زیرا او در مسابقات گزینشی المپیک جام فجر در رشت اوت کرده، با این حال هنوز هم شانس کسب سهمیه دارد.

 

«محسن بیرانوند» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: «محمدحسین برخواه» سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری به دلیل تغییر در تعداد وزنه‌برداران اعزامی به مسابقات گزینشی غرب آسیا هنوز اسامی وزنه‌برداران را به صورت قطعی اعلام نکرده است. در صورت تصمیم نهایی او برای اعزام وزنه‌برداران به این رقابت‌ها، بلیت‌های آن نیز رزرو می‌شود.

وی افزود: ابتدا نام پنج ورزشکار را برای اعزام به این مسابقات داده بودیم اما اکنون این تعداد کاهش می‌یابد و تغییری در ترکیب تیم ملی خواهیم داشت. برای مثال، حضور در 6 مسابقه گزینشی المپیک برای یکی از وزنه‌برداران با حضور در مسابقات بزرگسالان قزاقستان کامل می‌شود و شاید سرمربی صلاح نداند که آن ورزشکار در رقابت‌های غرب آسیا حضور یابد. چون این مسابقه در ۶ ماه دوم برای هر نفر ثبت می‌شود ولی این ورزشکار یک مسابقه را خوب وزنه زده است و یک مسابقه دیگر را باید در قهرمانی آسیا وزنه بزند و اگر مربی صلاح نداند دیگر آن ورزشکار را اعزام نمی‌کند.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری عنوان کرد: احتمال اعزام «کیانوش رستمی» به رقابت‌های غرب آسیا بسیار زیاد است زیرا او در مسابقات گزینشی المپیک جام فجر در رشت اوت کرده است. رستمی و «سهراب مرادی» برای کسب سهمیه المپیک شانس زیادی دارند و باید دید که در مسابقات باقی مانده گزینشی المپیک چه رکوردی می‌زنند و نتیجه وزنه‌زدن آنها چگونه است.

وی درخصوص اعزام تیم ملی جوانان و نوجوانان به مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان گفت: از چند ماه گذشته اردوهای ملی‌پوشان برای اعزام به این رقابت‌ها برگزار شده بود. دیشب یک گروه عازم این مسابقات شدند و امروز (شنبه) نیز سه نفر دیگر راهی این رقابت‌ها خواهند شد. گرچه خروجی ۲ نفر از ورزشکاران ما مشکل داشته است و امروز تعداد نهایی آنان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا مشخص می‌شود.  

مسابقات گزینشی قهرمانی ۲۰۲۰ غرب آسیا از هفتم تا یازدهم اسفند در دوبی برگزار می‌شود که کاروان ایران در ۲ بخش مردان و زنان راهی این رقابت‌ها خواهند شد.

رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا از ۲۴ تا ۳۰ بهمن‌ماه به میزبانی تاشکند ازبکستان برگزار می‌شود و ایران برای حضور نمایندگان کشورمان امروز اسامی و رکورد ۱۳ وزنه‌بردار نوجوان و جوان را برای شرکت در این رقابت‌ها به کنگره مسابقات ارایه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار