فرمانده پلیس راه ایلام گفت: گردنه ها و جاده های مناطق کوهستانی این استان بدلیل بارش باران لغزنده و مه آلود است می طلبد رانندگان با توجه به کاهش دید افقی به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ای با احتیاط رانندگی کنند.
کد خبر: ۸۲۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ 17 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ رضا همتی زاده  اظهار داشت: هم اکنون همه راه های مواصلاتی استان باز و تردد در آنها روان است اما در مناطق کوهستانی چون کبیرکوه، قلاجه و جاده قلندر که با مه گرفتگی مواجه است رانندگان توصیه های ایمنی را رعایت کنند.

وی به همه رانندگان توصیه کرد: قبل از حرکت علاوه بر داشتن ضدیخ، زنجیر چرخ نیز به همراه داشته باشند که در صورت بارش برف از آن استفاده کنند و همچنین از سلامت برف پاک و تایر ماشین مطمئن باشند.

رئیس پلیس راه استان ایلام یادآور شد: گروه های راهداری با حضور در راهداخانه های واقع در گردنه های کوهستانی و دیگر مناطق استان در آماده باش هستند که در صورت هرگونه مشکل ناشی از بارندگی چون ریزش کوه ها مسیر را پاکسازی و به رانندگان در راه مانده کمک می کنند.

سرهنگ همتی زاده اضافه کرد: با توجه به بارندگی‌ در جاده‌های استان توصیه می‌شود مردم در حد امکان از انجام سفرهای غیر ضروری اجتناب و هنگام مه گرفتگی با روشن کردن نور پایین و سرعت کم حرکت کنند.

وی گفت: پلیس راه استان ایلام با استفاده از سیستم های نرم افزاری و دوربین های ثابت و متحرک و همچنین حضور مأموران در محورهای مواصلاتی، رفتار رانندگان پرخطر را رصد کرده و در صورت تخلف برابر قانون با آنان برخورد خواهد کرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار