آصفری:
محمد حسن آصفری نامزد نهایی جبهه مردمی حامیان انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه اراک گفت: دولت برنامه و لایحه‌ای برای مسائل و رفع مشکلات اقتصادی کشور ندارد.
کد خبر: ۸۲۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 17 February 2020

دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کشور برنامه ای ندارد

محمد حسن آصفری نامزد نهایی جبهه مردمی حامیان انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه اراک در گفتگو اختصاصی با تابناک مرکزی افزود:

گرانی و بیکاری را یک مشکلات بسیار بزرگی کشور دانست وافزود: این مشکلات چالش های جدی برای مردم ایجاد وآنها را ناراضی می کند بنابراین دولت موظف است برای رفع این مشکل برنامه داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه دولت برای رفع مشکلات اقتصادی باید راهکار برون رفت از این مشکلات را ارائه دهد وزمینه بهبود وضعیت معیشتی مردم را فراهم کند یادآورشد: مجلس هم موظف است قوانین مورد نیاز برای رسیدن به این مهم را تصویب کند.


وی با اشاره به اینکه مجلس باید با ارائه راهکار وراهگشایی زمینه سرمایه‌گذاری وافزایش تولید در کشور را فراهم کند یاد آورشد: در صورتی که از توانمندی‌های داخل بیشتر استفاده واز خام‌فروشی ها جلوگیری و نسبت به جذب سرمایه گذاری در داخل کشور اقدام و مسیر جذب سرمایه‌گذاری خارجی در داخل کشور را تسهیل کنیم به این مهم دست خواهیم یافت.


آصفری با بیان اینکه با رفع موانع راه تولید و وضع قوانینی حمایتی می توان مشکل بیکاری را رفع کرد گفت: در صورتی که قوانینی که مانع و سد راه تولیدکننده است برداشته شود بسیاری از مسائل ومشکلات اقتصادی کشور رفع خواهد شد.


وی با اشاره به ضرورت تشکیل مجمع نمایندگان برای افزایش تعامل آنها افزود: درصورتی که مجمع نمایندگان مجلس هر ماه با حضور مسئولین استانی و کشوری تشکیل شود و مسائل و موارد مختلف مردم در حوزه انتخابی از طریق وزرا و رئیس جمهور و مسئولین استانی پیگیری شود می تواند به رفع مشکلات اساسی کشور کمک شایانی کند.
وی مهمترین مشکل مردم اراک را بیکاری دانست وگفت: دومین مشکل این شهر تعطیلی کارخانه هاست که موجب بیکاری کارگران می شود.


آصفری ، ناکارآمدی برخی از مدیران در حوزه های مختلف اجرایی و آلودگی هوای اراک را از معضلات جدی این شهر اعلام کرد وافزود: مبحث کمبود آب در برخی از شهرها و روستاهای اراک باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کشور برنامه ای ندارد


وی ، استاندارد نبودن برخی از محورهای مواصلاتی استان که سبب تصادفات جاده ای می شود را از دیگر مشکلات برشمرد وگفت: متاسفانه بدلیل کمبود اعتبارات در استان بخش عمده از پروژه های مانند بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی ولیعصر و پروژه های عمرانی نیمه کاره رها شده اند.


آصفری کمبود سرانه و فضاهای ورزشی برای جوانان در مناطق بویژه شهرستان هاو روستاهای مختلف را از دیگر مشکلات مردم ذکرکرد وگفت: متاسفانه در برخی از مناطق منابع طبیعی مانع فعالیت های کشاورزی مردم در روستاها می شود که باید این موضوع هم مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به بر نامه خود برای رفع مشکل اشتغال کشور اظهارداشت: با استفاده از تامین اعتبارات پروژه‌ها و رایزنی باوزارتخانه ها برای خرید و استفاده از محصولات صنایع بزرگ می توان زمینه افزایش ورونق تولید آنها را فراهم و مشکل بیکاری را رفع کرد.


وی با اشاره به ضرورت تعمیر شبکه های فرسوده آب در روستاها گفت: شبکه‌های فرسوده آب روستاها بخش اعظمی از آب را هدر می‌دهد و از بین می برد واین اسراف است وباید اصلاح شود.


آصفری ادامه داد:در زمینه آلودگی هوای اراک هم که توسط صنایع آلاینده ایجاد می شود و معضل جدی برای استان ایجاد کرده اند باید با استاندارد سازی و فیلترینگ رفع شود.
وی با اشاره به ضرورت اخذ اعتبارات لازم در حوزه راه ها هم گفت:باید با جذب اعتبارات برای محورهای مواصلاتی راه های استان یک درجه ارتقا یابند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ورزش و جوانان، وزارتخانه ها، ارگان هاو کارخانه ها که در درون استان است را متقاعد کند که حق جوانان رادر حوزه ورزشی بپردازند افزود: صنایعی مانند پتروشیمی، پالایشگاه، نیروگاه‌ها و آلومینیوم سازی که درآمدهای خوبی دارند باید کمک کنند تا در سرانه ورزشی استان به حد استاندارد برسد.
آصفری ادامه داد:دولت باید اعتبارات لازم را در این حوزه اختصاص دهد تا سرانه‌های ورزشی در شهرها و روستاها ودر مناطق مختلف احیا شود.


وی درباره طرح شفافیت آراء نمایندگان هم گفت: هیچ کسی از شفافیت ضرر نمیکند بنده اعتقاد دارم نباید مردم را نامحرم بدانیم ، مردم باید نسبت به تمام مسائل کشور آگاه باشند مگر مسائلی که سری و فوق سری است که افشای آنها می تواند تهدیدی برای امنیت کشور باشد.


وی اضافه کرد: مردم باید نسبت به همه اخبار اطلاعات داشته باشند و هیچ مانعی ندارد که مردم بدانند که نماینده مردم در کدام طرح چه رای داده و در طرح هایی که در مجلس می آید چه نظری داشته است تا عده ای نتوانندمردم رو دور بزنند بنابراین باید در همه حوزه ها حتی دراختصاص بودجه کشور باید شفافیت وجود داشته باشد.
آصفری با بیان اینکه دولت باید مشخص کند بودجه‌ای که میگیرد در کجا هزینه می شود و در اختیار چه کسانی قرار می گیرد گفت:درصورتی که شفاف وجود داشته باشد بویژه در حوزه بودجه‌های بدون شک شاهد سوء استفاده برخی از افراد رانت خوار و سوء استفاده گر در کشور نخواهیم بود.
وی افزود: در مورد شفافیت آرایی که باعث تصویب قوانین می شود، اعتقاد دارم آرای نمایندگان در موردطرح ها ولوایح، موافقت یا مخالفت نمایندگان باید درسطح کلان وجزئی به صورت شفاف باشد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی ازصنایع و افراد متمول جامعه برای فرار از مالیات از قانون ضعف جامعه استفاده می‌کنند اظهارداشت:برخی از صنایع با کمک های ناچیز به برخی از دستگاه و باشگاه ها از پرداخت مالیات معاف می شوند در صورتی که این میزان کمک آنها ذره‌ای از مالیات پرداختی آنها نمی شود و درصورتی که این قانون برداشته و مستقیم این کمک ها انجام و در قالب مالیات‌ها به خود دولت پرداخته شود و از مالیاتها به ورزش اختصاص یابد بیشتر مثمر ثمر خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار