منوچهر کرمی با بیان اینکه گردشگران خارجی در تمام مرز‌های کشور از نظر خطر ابتلا به کرونا مورد غربالگری قرار می‌گیرند، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به کرونا در کشور ما مشاهده نشده است.
کد خبر: ۸۲۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳ 17 February 2020
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوک مبتلا به کرونا در استان همدان گزارش نشده است.

به گزارش تسنیم، کرمی با بیان اینکه مردم نباید به شایعات فضای توجه کنند و اخبار را فقط از منابع رسمی دریافت کنند، اظهار داشت: شایعه مشاهده یک بیمار مشکوک مبتلا به کرونا در بیمارستان سینا همدان صحت ندارد.

وی با بیان اینکه گردشگران خارجی در تمام مرز‌های کشور از نظر خطر ابتلا به کرونا مورد غربالگری قرار می‌گیرند، تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به کرونا در کشور ما مشاهده نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه علائم ابتلا به کرونا شباهت زیادی باعلائم آنفلوانزا دارد، گفت: دغدغه همیشگی ما مربوط به گروه‌های حساس و پر خطر جامعه مانند مادران باردار، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی عروقی، تنفسی و سالمندان است.

کرمی با تاکید بر اینکه راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا هم مانند آنفلوانزا است، ابراز کرد: شست و شوی مرتب دست‌ها، رعایت بهداشت فردی، عدم روبوسی و تماس مستقیم با فردی که علائم سرماخوردگی دارد از مهم‌ترین راه‌های پیگشیری این بیماری است.

وی افزود: شایع‌ترین علائم مبتلا به ویروس کرونا، تب شدید، سرفه‌های خشک و درد استخوان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار