/انتخابات ۹۸/
رئیس ستادانتخابات استان کرمانشاه از بالای جوانان خبر داد و گفت:مشارکت جوانان در این دوره از انتخابات چمشگیر و حائز اهمیت است
کد خبر: ۸۲۴۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱ 21 February 2020

۵۲ درصد رای دهندگان در کرمانشاه آقایان بودند/انتخابات در فضای سالم برگزار شد

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه،محمد ابراهیم الهی تبار در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات استان در محل استانداری اظهار کرد: از ساعت ۲۳ شعب اخذ رای بسته خواهد شد وبیشترین درصد مشارکت متعلق به شهرستان‌های سنقروکلیایی، گیلانغرب و قصرشیرین است با درصد مشارکت بالای ۶۰ درصد است.

وی تصریح کرد: میزان مشارکت در انتخابات خانم ها ۴۸ درصد و آقایان ۵۲ درصد و بیشترین رنج سنی که در انتخابات مشارکت داشتند متعلق به گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال و بعد از آن متعلق به گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال است.مشارکت چشمگیرجوانان یک امر معنادار در این زمینه است.

الهی تبار بیان کرد: طبق اطلاعیه وزارت کشور رای گیری در شعب اخذ رای تا ساعت ۲۳ تمدید و شعبه هایی که مراجعه‌کننده ندارند بعد از ساعت ۲۲ می‌توانند با تنظیم صورت جلسه صندوق‌های آرا شمارش کنند تا ساعت ۲۳ باید رای گیری را ادامه بدهند و پس از افرادی که داخل شعبه هستند تا ساعت ۱۲ رای گیری انجام شود و پس از آن سامانه قادر به رای گیری نخواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری افزود:بر اساس قانون پس از شمارش آرا در شعب اخذ نتیجه شمارش صورت جلسه و به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها و نهایت به مرکز حوزه انتخابیه داده می شود و در مرکز استان با حضور هیئت نظارت صورت جلسه می شود و صورت جلسه در اختیار ستاد انتخابات استان،شورای نگهبان و فرمانداری شهرستان حوزه انتخابیه قرار می‌گیرد تا به حضور مردم رسانده شود.

وی ابراز کرد:از اینکه شمارش آرا به اتمام رسید کاندیداهایی که شکایت دارند برابر قانون می تواند تا دو روز بعد شکایات خود را به هیئت اجرایی حوزه انتخابیه ارسال کنند و یکی از وظایف هیئت های اجرایی دریافت شکایت است،هیئت های اجرایی باید ظرف ۷ روز نظر نهایی خود را پس از آگهی اولیه نتیجه انتخاباتاعلام کنند واگر در نتیجه نهایی حوزه انتخابیه اثرگذار باشد باید به شورای نگهبان ارسال شود و اگر اثر گذار نباشد لازم نیست. انتخابات در کرمانشاه در فضای سالم برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار