دادستان قزوین از فعالان فضای مجازی خواست از گمانه زنی و بازنشر اخبار غیرصحیح انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای پرهیز کنند.
کد خبر: ۸۲۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ 22 February 2020

پیگیری اخبار انتخابات فقط از مراجع قانونی

به گزارش تابناک قزوین، قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب قزوین درباره روند نظارت بر برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان گفت: در طول برگزاری انتخابات مشکل امنیتی و مختل کننده برگزاری انتخابات نداشتیم و همه نیرو‌های مرتبط با انتخابات به نحو مطلوب و شایسته‌ای این انتخابات را برگزار کردند.
وی افزود: دستگاه قضایی بر اساس رسالتی که قانون بر عهده اش گذاشته است، تأمین کننده امنیت و سلامت انتخابات است.
دادستان قزوین از دستگیری و بازداشت ۲۰ نفر در استان خبر داد و گفت: بازداشت این افراد به منزله ورود همه دستگاه‌ها برای سلامت سازی انتخابات بود که بخش از این بازداشتی‌ها با قرار قانونی و یا سپردن وثیقه آزاد شدندپ و بخش دیگر نیز فردا تعیین تکلیف می‌شوند.
قاسمی به موضوع جرایم انتخاباتی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی بایستی اطلاع دهنده سالم به مردم باشد و تنها مرجعی که می‌تواند نتایج انتخابات را درست اعلام کند ستاد انتخابات و وزارت کشور است چرا که این نتایج باید به تأیید شورای نگهبان برسد.
وی افزود: فعالان فضای مجازی اخبار مربوط به شمارش و نتیجه آرا را فقط به نقل از ستاد انتخابات منتشر کنند و از انتشار اخبار غیر صحیح خودداری کنند چرا که هم تبعات قانونی و هم تبعات اجتماعی در پی دارد.
دادستان قزوین تأکید کرد: انتظار دستگاه قضایی از همه فعالان فضای مجازی این است که اطلاعات مربوط به انتخابات را فقط از مبادی رسمی، منعکس کنند.
قاسمی گفت: افرادی که به روند انتخابات اعتراض دارند می‌توانند به مراجع قانونی پیش بینی شده مراجعه کنند و قبل از طی مراحل قانونی، نمی‌توان کسی را برنده یا بازنده انتخابات اعلام کرد.

 

برچسب ها: انتخابات ، آوج ، دادگستری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار