خیرالله رحمانی تودیع و دکتر حسنعلی اصغری به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین معارفه شد.
کد خبر: ۸۲۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 24 February 2020

تودیع و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین

به گزارش تابناک قزوین،خیرالله رحمانی تودیع و دکتر حسنعلی اصغری به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین معارفه شد.
اصغری پیشتر از اعضای هئیت علمی دانشگاه فرهنگیان استان قزوین بوده است.
محمد زاده، معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در این مراسم با بیان اینکه مردم ایران با شرکت در انتخابات، سیلی فراموش نشدنی به دشمن زدند، گفت: دشمن با استفاده از حربه‌های مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا استفاده کرد تا مردم پای صندوق های رأی نیایند اما با حضور مردم پای صندوق های رأی، شکست سختی خوردند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلس، مرکز ثقل کشور است، خاطرنشان کرد: امیدواریم انتخاب نمایندگان مجلس یازدهم، منشأ خیر و برکت برای کشور به ویژه در آموزش و پرورش باشد.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس وقتی نام آموزش و پرورش به میان می آید، همه تلاش خود را برای کمک به این نهاد آموزشی و پرورشی به کار می گیرند، گفت: آموزش و پرورش کارآمد و پویا حاصل نمی شود مگر اینکه همه وارد میدان شوند.
وی افزود: ٤١ سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و دستاورد‌های خوبی در همه زمینه‌ها داشته ایم.
محمد زاده تصریح کرد: پیش از انقلاب در گروه سنی ١٠ تا ٤٩ از هر ١٠٠ نفر ٤٨ نفر باسواد بودند ولی بعد از انقلاب از هر ١٠٠ نفر ٩٥ نفر باسوادند.
وی افزود: در مجموع ٩٦ درصد مردم کشور، باسواد هستند.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه در قزوین بالای ٩٧ درصد رشد سواد داشته ایم، تصریح کرد: پیش از انقلاب میزان با سوادی در روستاها ٢٨/٥ درصد بود اما بعد از انقلاب به ٩٠/٥ درصد رسیده است.
محمدزاده گفت: در دولت قبل ٢ میلیون و ٦٠٠ هزار بی سواد و کم سواد تحت پوشش قرار گرفتند که به زودی جشن اتمام بی سوادی را می گیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار