استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: علی رغم اینکه هنوز یک مورد مثبت از بیماری کرونا در استان گزارش نشده اما متاسفانه جو روانی سنگینی در این زمینه ایجاد شده که باید به آرامش تبدیل شود.
کد خبر: ۸۲۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 26 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی  در نشست شورای اقامه نماز استان با تاکید بر این مهم که مردم آرامش خود را حفظ کنند، اظهار داشت: تمهیدات گسترده ای در سطح استان برای حفاظت از سلامت شهروندان بکار بسته شده اما پیشگیری مهمترین راه مقابله است.

وی افزود: تاکنون در استان چهار جلسه در این راستا تشکیل و در نشست شورای سلامت، کمیته پدافند زیستی و کمیته مدیریت بحران استان با حضور حداکثری اعضاء، تصمیم گرفته شد که ستاد خبری با مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی باشد و همه رسانه ها منبع خبرهای خود در این مورد از همین مرجع تهیه کنند.

سلیمانی دشتکی در ادامه به مصوبات این نشست اشاره کرد و گفت: بر این اساس کلیه اماکن عمومی و حضور مردم مدیریت شود، کنسرت ها، مسابقات ورزشی و ... تا اطلاع ثانوی انجام نشود، مبادی ورودی و خروجی مرزی کنترل و دائم ضد عفونی شود.

وی با تاکید بر این مطلب که مردم سعی کنند تا می توانند در این شرایط سفرهای غیر ضروری انجام ندهند، گفت: برای پیشگیری تصمیم گرفته شد مکان های عمومی ضد عفونی شود و مدارس، دانشگاه ها تا پایان هفته تعطیل شوند.

وی افزود: در این شرایط تاکید می شود که سالن جلسات، مکان های عمومی، مساجد و مکان هایی که مردم رفت و آمد دارند ضدعفونی شود.

نماینده عالی دولت ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد کنترل و رفع بیماری کرونا در کشور باشیم و گفت: خوشبختانه ۲۱ نفر از مبتلایان در قم بهبود یافته اند اما همچنان احتیاط و پیشگیری مهم ترین کاری است که باید انجام شود.

استاندار ایلام در ادامه خواستار همکاری مردم در کمک به هم برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا شد و گفت: تاکید می شود در منبع نشر اخبار و اطلاعات در مورد بیماری کرونا مصوب شده است که تنها از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان و وزارت بهداشت و درمان بعنوان سخنگوی این بحث اطلاع رسانی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار