رییس هیات مدیره اتحادیه دامداران استان البرز گفت که از حدود یک و نیم سال پیش که صادرات شیرخشک به کشورهای دیگر به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت، ممنوع شده، ضرر زیادی به تولیدکنندگان وارد شده است.
کد خبر: ۸۲۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 26 February 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ احمد اکبریان گفت: تا پیش از ممنوعیت صادرات شیرخشک، ماشین های جمع آوری شیر برای واحدهای کارخانه لبنیات در کمترین زمان اقدام به تخلیه شیر می کردند ولی اکنون برای تخلیه شیر از این واحدها ساعت ها معطل می شوند.

وی اظهار داشت: صادرات شیر خشک علاوه بر اینکه ارزآوری مناسبی برای کشور دارد، از هدررفت مازاد تولید شیرخام در کشور جلوگیری می کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ هزار تن شیرخشک دپو شده در کشور داریم، گفت: شیر خشک به کشورهای مختلفی همچون عراق، روسیه و افغانستان صادر می شد.

اکبریان اضافه کرد: صادرات شیرخشک به عراق نیز پس از ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در تبادلات مرزی با مشکلاتی مواجه شده است.

وی افزود:‌ وزیر کنونی صنعت، معدن و تجارت در بازدیدی که از یکی از واحدهای تولیدی شیر را داشتند قول مساعد برای بازشدن درب صادرات شیرخشک را دادند ولی تاکنون هیچ اقدامی نشده است.

در استان البرز روزانه ۱۲۰۰ تن شیر خام در ۲۴۰ واحد صنعتی تولید می شود.

عمده شیر خام تحویلی در استان البرز به لحاظ کیفیت بسیار بالایی که دارد، به ترتیب اولویت توسط کارخانه های برند کشور خریداری می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار