کارشناس و متخصص تغذیه گفت: مواد غذایی چه گران و چه ارزان به لحاظ ارزش ریزمغذی‌ها یکسان هستند و نسبت به هم ارجحیتی ندارند.
کد خبر: ۸۲۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 26 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمدتقی انوشه گفت: رعایت بهداشت اولیه فردی و شستشوی مناسب سبزی و میوه کمک شایانی به کنترل بیماری و تقویت بدن می‌کند.

او افزود: مصرف آب، میوه ها، سوپ سبزی‌ها و موادی که حاوی پروتئین هستند می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند و نباید خود را محدود به یک ماده غذایی خاص کنیم بلکه بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌های متنوع برای درمان بیماری کرونا می‌تواند موثر باشد، از جمله ویتامین سی (c) در بسیاری مواد غذایی از جمله گوجه فرنگی، پرتقال، لیموشیرین وجود دارد و فرق نمی‌کند میوه گران و ارزان هم یک اندازه ویتامین (سی) دارند.

انوشه با بیان این که مردم سراغ یک ماده غذایی خاص نروند ادامه داد: بسیاری مواد غذایی که به عنوان آنتی اکسیدان می‌شناسیم شامل کارتنوئید‌ها (هویج، کدو، کدوحلوایی)، گروه ویتامین سی (گوجه فرنگی، مرکبات)، ویتامین E (جوانه گندم، روغن زیتون، روغن کنجد و کانولا) وجود دارد که هر کسی می‌تواند هر کدام از این مواد غذایی در دسترس است تهیه و مصرف کند و به دنبال یک ماده غذایی گران قیمت نباشیم.

این متخصص تغذیه با اشاره به تأثیر آجیل و مغز‌ها در تقویت سیستم ایمنی افزود: این گروه مواد غذایی حاوی ویتامین E و D است که بسیار در شرایط فعلی کمک خواهد کرد تا بدن آنتی اکسیدان لازم برای مواجهه با ویروس کرونا و سایر میکروب‌ها را دریافت کند.

او در خصوص پرهیز غذایی در شرایط فعلی نیز گفت: پرهیز از مصرف غذای فوری (فست فودها)، سوسیس و کالباس، پخت کامل مرغ و گوشت و تخم مرغ اهمیت ویژه‌ای دارد.

این متخصص تغذیه گفت: خوشبختانه رژیم غذایی ایرانی‌ها تنوع بالایی از انواع مواد غذایی دارد ضمن این که پروتئین‌ها هم که در گوشت، مرغ و تخم مرغ و لبنیات وجود دارد کمک خوبی به تقویت سیستم ایمنی می‌کند.

انوشه افزود: سعی کنیم از اضطراب دوری کنیم، زیرا اضطراب دشمن ایمنی بدن است و در شرایط فعلی باید تا حد ممکن از اضطراب پرهیز کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار