جورکش عنوان کرد: برای جلوگیری از انتشار ویروس از دو روز گذشته فعالیت کاری تمام فرهنگسراهای شیراز به حالت تعطیل درآمده است و در کنار آن تمام فعالیت های غیرضروری مدیریت شهری نیز تعطیل شده که این روند تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.
کد خبر: ۸۲۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۴ 27 February 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حمید جورکش پنجشنبه با اشاره به نگرانی‌ها در خصوص خطر شیوع بیماری کرونا در میان اقشار آسیب پذیر مانند کودکان خیابانی و معتادان متجاهر،افزود: این قشر به دلیل مسایل مختلف یکی از گروه‌های پرخطری هستند که در معرض شیوع انواع بیماری‌های واگیر قرار دارند.
جورکش ادامه داد: بعد از شیوع بیماری در کشور،فارس و شیراز،طرحی در جلسه مدیریت بحران شهرداری شیراز به تصویب رسید که براساس آن نهادهای اجتماعی شهرداری شیراز مکلف به جمع آوری گدایان،معتادان متجاهر و اقشار در معرض آسیب با جدیت بیشتری شدند تا در محیط‌های امن از این افراد نگهداری شود که سطح رعایت بهداشت،سلامت آنها و جامعه ارتقا یابد.

 

ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز

وی با بیان اینکه هیچ توقفی در خدمات رسانی سیستم حمل و نقل عمومی شیراز وجود ندارد،بیان کرد: روز گذشته شهردار شیراز در حاشیه جلسه شورای شهر خطاب به مردم توصیه کرده که کمتر از حمل و نقل عمومی استفاده و از سفرهای غیرضروری در سطح شهر و اماکن عمومی نیز پرهیز کنند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری شیراز افزود: بطور مستمر هر شب کار ضدعفونی و گندزدایی از قطار شهری،سرویس‌های بهداشتی عمومی،اتوبوس‌های شهری و دوچرخه‌های اشتراکی شیراز انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بعضی پاکبان‌ها و نیروهای پسماند شهرداری به دلیل جمع‌آوری پسماندهای عفونی و بیمارستانی در معرض آلودگی قرار دارند که شهرداری شیراز لباس‌های مخصوص برای این افراد تامین کرده است.

 

تعطیلی موقت فعالیت فرهنگسراها برای پیشگیری


جورکش عنوان کرد: برای جلوگیری از انتشار ویروس از دو روز گذشته فعالیت کاری تمام فرهنگسراهای شیراز به حالت تعطیل درآمده است و در کنار آن تمام فعالیت های غیرضروری مدیریت شهری نیز تعطیل شده که این روند تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.
وی اظهار داشت: ۴۰ بیلبورد شهری در سطح شیراز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار داده شده که در حوزه اطلاع رسانی پیرامون پیشگری از ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد و علاوه بر این کارهای اطلاع رسانی در فضای مجازی و
حقیقی نیز در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفته است.
وی ادامه داد: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در سطح شهر شیراز و حفظ سلامت کارکنان شهرداری و خانواده‌هایشان مواردی مانند عدم نیاز به ثبت اثر انگشت هنگام ورود و خروج کارکنان،لغو مأموریت های خارج از شهر مگر در موارد بسیار ضروری ،لغو جلسات اداری(به جز موضوعات بحرانی و ضروری) و استفاده از پیگیری های تلفنی در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.
جورکش به استفاده از ماسک و محلول ضدعفونی برای کارکنانی که در معرض خطر قرار دارند از جمله پاکبان‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش سریع راه های پیشگیری به کارکنان خدماتی برای امور تنظیف، شست و شو، پذیرایی و ... ،موافقت با مرخصی کارکنانی که دارای علائم بیماری باشند، لغو اضافه کاری های غیر ضروری کارکنان و عدم استفاده از غذای بیرون بر نیز برای جلوگیری از شیوع کرونا در حال اجرا است.

 

رسانه‌ها بازوان توانمند مدیریت شهری


وی رسانه ها را بازوان مدیریت شهری توصیف کرد و گفت: شهرداری شیراز دست یاری به سمت همه رسانه‌های استان فارس دراز می‌کند تا در فضای همکاری و تعامل توسعه خدمات به شهروندان این کلانشهر بهتر و کیفی‌تر ارایه شود و زیرساخت مدیریت شهری در شیراز نیز ارتقا یابد.
او بر توسعه روابط شهرداری این شهر با خبرگزاری‌های رسمی نیز تاکید کرد و افزود: استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های رسمی یکی از مهمترین ابزار پیش رو در بسیاری حوزه‌ها و خصوصا شکست کرونا در شرایط موجود است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار