مدیرکل مدیریت بحران استان و جانشین استاندار درستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: طبق اعلام هوا شناسی در اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه سیلاب سنگین تری را خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۲۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰ 29 February 2020

کیامرث حاجی زاده جمعه شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان خوزستان اظهار کرد: الان شرایط استان یک شرایط خاص است ما همزمان با سه بحران باید مقابله کنیم که شامل کرونا ویروس، سیلاب و هجوم ملخ ها می باشد.

به گزارش"تابناک" وی افزود: در جریان سیلاب اخیر به دلیل کارهایی که بر روی سد ها انجام شد علیرغم بارش سنگینی که در بالا دست سد های استان به ویژه سد دز و کرخه بود با مدیریت رها سازی که در این مدت در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان انجام شد، با اخطارها، هشدار ها و برنامه ریزی هایی که شد موجب کنترل این سیلاب شد.

جانشین استاندار درستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: باید به سرعت قدرت تاب آوری رودخانه ها را با انجام لایروبی و سیل بندهاافزایش دهیم چرا که طبق اعلام هوا شناسی در پایان اسفند و اوایل فروردین ماه سیلاب سنگین تری را خواهیم داشت.

حاجی زاده اذعان کرد: کرونا ویروس یک بحث ملی است و جمهوری اسلامی مانند بحث سیل فروردین ۹۸ با تمام توان پای کار آمده و هر آنچه که لازم است در همه ارکان نظام کمک و مساعدت می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان تصریح کرد: در استان نیز با همه بضاعت آماده باش هستیم و هر کاری که بشود در راستای پیشگیری و کنترل اشاعه این بیماری و عدم ابتلا همشهریان انجام خواهیم داد.

وی در خصوص هجوم ملخ بیان کرد: ما در شرایطی نیستیم که از کنار این مسئله به سادگی در زمانی که تحریم های ظالمانه که مقابله با نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه مقابله با مردم است عبور کنیم.

حاجی زاده عنوان کرد: در این شرایط با توجه به برنامه ریزی ها توانستیم تا حدودی کالا های استراتژیک را از لحاظ ذخیره ای از استان و کشور با افزایش تولید بالا ببریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: اکنون نیز با توجه به بارندگی ها زمینه برای تداوم این برنامه ریزی ها است، برخی از محصولات آماده بهره برداری هستند و اینها اگر مصون نمانند از حمله ملخ ها با مشکل روبرو خواهیم شد.

جانشین استاندار درستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با اشاره به اینکه بحران های زیادی در استان خوزستان وجود دارد، گفت: مدیران این استان باید جهادی و با روحیه خستگی ناپذیر پای کار باشند و همه با اتحاد با یکدیگر برای رفع بحران ها تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار