رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود:
رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه با هوشیاری مأموران شکارچیان متخلف در مجن شناسایی و دستگیر شدند، گفت: از این افراد لاشه گوسفند وحشی، دوربین شکاری و اسلحه کشف شد.
کد خبر: ۸۲۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 29 February 2020

دستگیری شکارچیان متخلف در مجن/ لاشه گوسفند وحشی کشف شد

به گزارش تابناک سمنان: علی‌اکبر قربان لو ضمن بیان اینکه جمعه وجود گروهی از شکارچیان در منطقه تپال شاهرود گزارش و مأموران یگان حفاظت عازم منطقه شدند، ابراز داشت: مأموران یگان حفاظت درراه‌های ورودی و خروجی از شکارگاه‌های موردنظر در ساعت ۱۳ به‌صورت نامحسوس کمین زده که نزدیک ساعت ۱۷ شکارچیان وارد جاده شاهرود _ مجن شدند.

وی بابیان اینکه مأموران دستور توقف خودروی شکارچیان را داده و برای چند لحظه متخلفان توقف کردند، افزود: شکارچیان به‌محض شناختن رئیس اداره اقدام به فرار کردند که مأموران با تعقیب و گریز در داخل شهر مجن پس از چند دقیقه خودروی سواری را متوقف کردند.

رئیس اداره محیط‌زیست شاهرود بابیان اینکه یکی از شکارچیان پس از برداشتن کوله‌پشتی حامل گوشت شکار فرار کرد، ابراز داشت: با هوشیاری نیروها و تعقیب و گریز، وی کوله‌پشتی را انداخته و متواری شد که بلافاصله مورد شناسایی قرار گرفت.

قربان لو در ادامه تصریح کرد: از متخلفان لاشه یک رأس گوسفند وحشی ماده و جگر تازه، کله‌پاچه و دوربین شکاری و اسلحه گلوله‌زنی مجاز از آن‌ها کشف و متهمان برای سیر مراحل قضائی تحویل نیروی انتظامی شدند.

وی بابیان اینکه جریمه هر رأس گوسفند وحشی ماده ۷۵ میلیون تومان به همراه چند ماه زندانی، ضبط سلاح و دیگر جرایم جایگزین است، افزود: علیرغم این جرایم باید گفت خسارت وارده به محیط‌زیست ناشی از شکار و صید غیرمجاز به هیچ عنوان قابل جبران نیست لذا از مردم و جوامع بومی تقاضا می‌شود به‌محض مشاهده موارد مشکوک بلافاصله به محیط‌زیست یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار