رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز گفت: ویروس کرونا به طور مستقیم بر دام و فرآورده‌های دامی تأثیری ندارد.
کد خبر: ۸۲۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 01 March 2020

کرونا از طریق گوشت منتقل می‌شود؟

به گزارش «تابناک البرز»؛ دکتر سید محسن ابوترابی با اشاره به اینکه ویروس کرونا به طور مستقیم بر دام و فرآورده‌های دامی تأثیری ندارد، اظهار کرد: این ویروس از دام به انسان و برعکس آن قابل انتقال نیست؛ در نتیجه از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: اما در این میان بحث رعایت بهداشت فردی در سطح کشتارگاه‌ها، واحدهای بسته بندی فرآورده‌های خام دامی و دیگر بخش‌های زیرمجموعه دامپزشکی البرز اهمیت بالایی دارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز تاکید کرد: رعایت موارد بهداشتی مانند استفاده از دستکش، ماسک، کلاه و یا تن پوش مناسب قبل از شیوع ویروس کرونا در سطح تمامی کشتارگاه‌ها، واحدهای بسته بندی فرآورده‌های خام دامی و دیگر واحدهای زیرمجموعه دامپزشکی در سابق و قبل از شیوع کرونا ویروس نیز اجرایی شده بود.

ابوترابی با اشاره به اینکه کنترل‌های بهداشتی تشدید شده است، گفت: به عنوان نمونه در سطح کشتارگاه‌ها مسئولان مربوطه رفت و آمد کارگران از شهرهای دیگر به ویژه نقاط درگیر کرونا را برای مدتی متوقف کرده اند تا این شرایط سپری شود.

وی گفت: در سطح واحدهای بسته بندی فرآورده‌های خام دامی نیز ناظر و مسئولان فنی و بهداشتی دامپزشکی حضور دارند و مراقبت‌های لازم را اعلام می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز در خصوص کنترل واردات گوشت گرم از خارج کشور نیز گفت: در حال حاضر واردات نسبت به گذشته کمتر شده است، اما در این میان وارداتی که انجام می‌شود از سوی کشورهایی است که هنوز درگیر کرونا ویروس نشده اند.

برچسب ها: گوشت ، کرونا ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار