میراسماعیل صدیق گفت: عملا واحد رسمی پوشاک فروشی تاناکورا در کرج وجود ندارد و مردم با توجه به شیوع ویروس کرونا نگران نباشند زیرا هیچگونه مجوزی هم برای این نوع پوشاک از طرف اتحادیه صادر نشده است.
کد خبر: ۸۲۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳ 02 March 2020
فروش زیر زمینی البسه وارداتی قاچاق در بازارهای غیر مجاز!
به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرج با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا نظارت بر واحدهای صنفی پوشاک و البسه وارداتی مانند تاناکورای چینی افزایش پیدا کرده است گفت: از سال های گذشته چند واحد صنفی پوشاک تاناکورا در کرج فعالیت داشتند که جمع آوری و البسه آنها با کامیون جمع شد. 
میراسماعیل صدیق افزود: در سنوات گذشته علت جمع آوری البسه تاناکورا قاچاق آنها بود و مقوله بهداشتی مطرح نبود زیرا ثبت سفارشی برای پوشاک تاناکورا در گمرک ایران انجام نشده بود اما امروز بعد بهداشتی این اجناس نیز مد نظر است. 
وی اظهار داشت: متاسفانه اجناس تاناکورا با گونی و به صورت کیلویی وارد شده و فروشندگان با فروش دانه ای انها سود کلانی به جیب می زدند زیرا قیمت پایه ای هم برای این البسه وجود نداشت، بعضا در فردیس، رجایی شهر (گوهردشت) کرج و حصارک هم فعالیت زیادی داشتند که البته جمع آوری شدند. 
صدیق تصریح کرد: سال گذشته هم یک واحد عمده فروشی پوشاک تاناکورا در میانجاده کرج فعالیت داشت که آن را جمع کردیم و عملا واحد رسمی پوشاک فروشی تاناکورا در کرج وجود ندارد و مردم نگران نباشند زیرا هیچگونه مجوزی هم برای این نوع پوشاک از طرف اتحادیه صادر نشده است.
وی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده هرگونه مرکز فروش البسه تاناکورا ابتدا اخطار داده می شود و سپس به واسطه قاچاق بودن این اجناس آن واحد جمع آوری خواهد شد، گفت: دستور العمل کشوی هم درباره این نوع پوشاک صادر و کد سیستمی آن نیز حذف شده است لذا به هیچ عنوان رسمی نیست. 
صدیق افزود: با توجه به اینکه شب بازارها و روز بازارها، میادین، دستفروشان و بعضا بازارهای غیر قانونی که مجوز هم ندارند زیر نظر شهرداری فعالیت می کنند فروش البسه تاناکورا در کرج ریشه کن نشده است زیرا سود زیادی در فروش آنها وجود دارد و عده ای به جای سلامت مردم به دنبال منفعت هستند. 
وی اظهار داشت: از نظر واحدهای صنفی وجوز دار هیچگونه واحد فروشی برای البسه تاناکورا در کرج وجود ندارد و ستاد مبارزه با کالای قاچاق، بازرسی اصناف و صنعت و معدن هم با این کالای قاچاق برخورد می کند اما در سطح بازار ما نمی توانیم ورود کنیم زیرا متولی آنها شهرداری است.
 رئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرج در خاتمه خاطر نشان داشت: متولی برخورد با واحدهای فروش البسه تاناکورا در سایت ها پلیس فتا بوده و برخورد با دستفروشان هم با شهرداری است اما هر آنچه ما گزارش می دهیم متاسفانه توجهی نمی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار