با شیوع ویروس کرونا مدام به مردم توصیه می‌شود تا حد امکان در خانه‌های خود بمانند و از بیرون رفتن‌های غیرضروری خودداری کنند.
کد خبر: ۸۲۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 03 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،ترس از کرونا غلغله‌های اسفندماه بازار عید را کاملا خاموش کرده و در حالیکه سال‌های قبل در چنین ایامی مردم همه مشغول تدارک و خرید برای ایام نوروز بودند، اما اکنون خبری از خریدهای شب عید نیست.

مردم جز برای خرید اقلام اساسی و ضروری از خانه خارج نمی‌شوند و مغازه‌داران مانده‌اند با خریدهای چند صد میلیونی و حتی میلیاردی که برای بازار شب عید تدارک دیده بودند و روی دستشان مانده است. مغازه‌ها خالی از مشتری است و معدود مردمی که در خیابان‌ها هستند کمتر وارد فضای بسته مغازه‌ها می‌شوند و دست به چیزی می‌زنند.

به گفته عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه، ترس از کرونا مردم را در خانه‌ها ماندگار کرده و بازار شب عید کرمانشاه بسیار راکد است.

حسین بیات در گفت و گو با ایسنا از وضعیت نامناسب بازار عید کرمانشاه یاد کرد و گفت: مغازه‌های فوش پوشاک که در مرکز بازار هستند و باید در این ایام 90 تا 100 تکه جنس و لباس می‌فروختند، اکنون گاهی چند روز پشت سر هم حتی یک تکه فروش هم ندارند.

وی با بیان اینکه وضعیت برای برخی رسته‌های صنفی وخیم‌تر است، اضافه کرد: رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و ... تقریبا تعطیل هستند و در این ایام فقط سوپرمارکت‌ها فروش دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولین مربوطه پیش‌بینی کردند وضعیت شیوع در روزهای آتی بدتر شود، احتمالا تا پایان اسفند وضعیت بازار شب عید به همین شکل باشد و کسی سراغ خرید عید نرود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک کرمانشاه خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم نیز به دلیل ترس از بیماری دید و بازدیدهای نوروز را کم می‌کنند و از همین رو نیازی به تهیه پوشاک، کیف و کفش و ... نمی‌بینند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از واحدهای صنفی تمام سال منتظر بازار شب عید هستند و برای این ایام خریدهای میلیونی و حتی میلیاردی کرده اند، افزود: اجناس روی دست مغازه‌داران مانده و امکان مرجوع کردن بسیاری از این کالاها وجود ندارد.

وی اظهار کرد: بسیاری از واحدهای صنفی کرمانشاه استیجاری هستند و با این شرایط بازار از پس اجاره‌های خود برنمی‌آیند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک کرمانشاه با بیان اینکه در چنین شرایطی باید بیشتر هوای بازاریان را داشت، عنوان کرد: تقاضا داریم کسانی که صاحب ملک هستند در این ماه‌ها بیشتر به فکر مستاجران مغازه‌ خود باشند.

بیات تاکید کرد: همچین با توجه به وضعیت بازار اسفند، کسبه باید در پرداخت مالیات نیز مورد توجه قرار گیرد.

ترس از کرونا نمایشگاه‌های بهاره را نیز در سراسر کشور از جمله کرمانشاه تعطیل کرد و حالا بازار شب عید مانده و فروش‌های فوق‌العاده که احتمالا مشتری چندانی هم برای آنها نباشد.

موسی سلیمی نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه نیز با اشاره تعطیلی نمایشگاه‌های بهاره در سراسر کشور، اظهار کرد: این تطعیلی با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت و شلوغی نمایشگاه‌ها اعمال شد تا از شیوع کرونا پیشگیری شود.

وی ادامه داد: فروش‌های فوق العاده جایگزین نمایشگاه بهاره خواهد شد که این فروش‌ها از اوایل اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ادامه دارد.

به گفته سلیمی، عمده فروش‌های فوق‌العاده مربوط به واحدهای صنفی کیف و کفش، پوشاک، دوزندگان زنانه و مردانه، آرایشی و بهداشتی و ... است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار