کد خبر: ۸۲۸۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ 05 March 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ طبق پیش بینی ناسا یک سیارک ۴ کیلومتری در اردیبهشت ماه به سمت زمین نزدیک می‌شود که در صورت برخورد کل بشریت نابود می‌شود.

گفتنی است برخورد شهاب سنگ با زمین اتفاقی است که می‌تواند نسل بشر را به کلی نابود کند و به تازگی هم ناسا هشدار داده که در اردیبهشت ماه یک سیارک ۴ کیلومتری به زمین نزدیک می‌شود که اصابت آن به سیاره ما، می‌تواند به معنی نابودی بشر باشد!

کارشناسان سازمان فضایی ناسا اعلام کردند که برخورد شهاب سنگ با زمین امکان دارد که در ماه آینده رخ دهد و در آوریل ۲۰۲۰ این سیارک ۴ هزار متری به سیاره ما نزدیک خواهد شد و در وصورت برخورد این سیارک کل بشریت نابود و عواقب جبران‌ناپذیری در پی خواهد داشت.

سیستم ردیابی سازمان فضایی ناسا سیارک ۴۱۰۰ متری که در اردیبهشت ۹۸ به ما نزدیک می‌شود را ردیابی کرده که کارشناسان ناسا اعلام کردند که در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۲۰، معادل ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ این سیارک با سرعت ۸.۷ کیلومتر بر ثانیه به سمت سیاره زمین در حرکت است که به نزدیک‌ترین فاصله خود با ما می‌رسد و طبق گفته متخصصان برخورد این شهاب سنگ با زمین عواقب فاجعه باری را به دنبال دارد که نسل انسان را نابود می‌کند و امکان برخورد سیارک با زمین هر صد سال یعنی یک بار ۱ در ۵۰ هزار وجود دارد که رخ دهد.

به گفته کارشناسان ناسا سنگ‌هایی که قطر چندی متر دارند، قبل از رسیدن به سطح زمین در اتمسفر می‌سوزند، اما اگر اندازه آن‌ها ۲۰ متر بزرگتر باشد امواج آن‌ها می‌تواند باعث شکستن شیشه‌های مناطق مسکونی شود و اگر قطر شهاب سنگ به ۴۰ متر برسد برخورد آن با زمین یک منطقه یا شهر را به نابودی می‌کشاند و همچنین نزدیکی شهاب سنگ با ابعاد چند کیلومتری می‌تواند موجب ایجاد زلزله، سونامی و سایر بلا‌های طبیعی شود که به نابودی نسل انسان می‌رسد.

گفتنی است که طبق گفته‌های ناسا و تخمین‌های زده شده این سیارک که به نام ۱۹۹۸ OR۲ شناخته شده چیزی بین ۱.۵ تا ۴.۱ کیلومتر است که اولین بار در سال ۱۹۸۷ و در هنگام عبور از نزدیکی خورشید ردیابی شد، اما آیا ۱۹۹۸ OR۲ در آوریل ۲۰۲۰ با زمین برخورد می‌کند؟ که با توجه به احتمال ۱ به ۵۰ هزار مطرح شده، شانس این اتفاق فوق‌العاده پایین بوده و می‌توان گفت که جواب منفی است چرا که نزدیک‌ترین حالت فاصله سیارک مورد نظر با ما ۰.۰۴۲۰۵ واحد نجومی، معادل ۶.۲۹ میلیون کیلومتر است و این فاصله حدودا ۱۶ برابر فاصله ما با ماه است.

برچسب ها: ناسا ، نابودی جهان ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار