رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مطرح کرد؛
برخوری گفت: همه محموله های صادراتی ما به کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورها در بدو ورود قرنطینه و ضد عفونی می شوند، این وقفه چند روزه سبب کاهش کیفیت محصول و دپوی آن می شود.
کد خبر: ۸۲۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 05 March 2020

به گزارش «تابناک کرمان»؛ در روزهای پایانی سال ۹۸ کشاورزان جنوب استان کرمان در حالی دسترنج خود را برداشت می کنند که شیوع ویروس کرونا بر صادرات محصولشان سایه افکنده است.

خیار سبز یکی از این محصولاتی است که اکنون از مزارع و گلخانه های جنوب کرمان برداشته شده، قسمتی از آن برای تامین نیاز بازار داخلی و بخش قابل توجه آن  عمدتا به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

شیوع ویروس کرونا در کشور و به دنبال آن قرنطینه محصولات کشاورزی در سایر کشورها، صادرات این محصولات را تحت الشعاع قرار داده است.

قرنطینه محصولات کشاورزی، انتظار طولانی مدت و تعداد زیاد کامیون های در صف شرایط را برای فساد میوه و تره بار جنوب کرمان فرهم کرده است.

سعید برخوری در این خصوص به خبرنگار ما گفت: متاسفانه همه محموله های صادراتی ما به کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورها در بدو ورود قرنطینه و ضد عفونی می شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: مراحل قرنطینه و ضدعفونی کردن محموله ها تقریبا ۴ روز زمان می برد و همین امر سبب پایین آمدن کیفیت محصول و دپو شدن آن در بازار می شود.

وی مطرح کرد: محموله ها ما عمدتا شامل بار خیار سبز در ورودی های کشورهایی همچون عمان و روسیه با این مشکل مواجه شده و نهایتا وقفه چند روزه سبب خروج محموله از بازار شده است.

برخوری اظهار کرد: در این بین افزایش هزینه های حمل محصولات کشاورزی تاثیر زیادی بر صادرات گذاشته از این رو انتظار می رود دولت در جهت ایجاد رغبت برای کامیون داران در منطقه بسته های تشویقی ارائه دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در پاسخ به شایعه تعطیلی بازار کشاورزی جنوب استان گفت: اینکه شیوع ویروس کرونا بر صادرات محصولات کشاورزی اثر منفی گذاشته، غیر قابل انکار است اما بازار داخلی محصولات کشاورزی همچنان فعال است.

وی ادامه داد: در ویدیو کنفرانسی که روز گذشته توسط وزارتخانه صورت گرفت، همه مسائل و مشکلات صادرات محصولات کشاورزی بیان و درخواست کمک شد.

برخوری خاطرنشان کرد: علاوه بر محصول تره بار جنوب کرمان، استان های دیگری همچون اصفهان در صادرات فلفل دلمه ای با همین مشکل مواجه شده اند و به نظر می رسد تنها راه حل این مسئله حل مشکل شیوع کرونا در کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در پایان عنوان کرد: همزمانی برداشت محصولات گلخانه ای، پیاز و سیب زمینی در جنوب کرمان با شیوع کرونا ویروس، بازار عرضه و تقاضا را تحت تاثیر قرار داده است از این رو باید اقدامی جدی در راستای حل این مشکل صورت گیرد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار