نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: البرز با توجه به ظرفیت های طبیعی و گردشگری به سمت بهره برداری از این جاذبه ها در راستای رونق اقتصادی و اشتغال پیش می رود که توسعه فضای سبز نیز در قالب این برنامه در دستور کار است.
کد خبر: ۸۲۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 05 March 2020

امسال ۵۰۰ هزار نهال در البرز کاشته می شودبه گزارش «تابناک البرز»؛ شهبازی همزمان با هفته منابع طبیعی،با غرس یک اصله نهال در محوطه استانداری البرز، ضمن تبریک ولادت امام جواد (ع)، به اهمیت ارتقا بسترهای سبز استان با توجه به هویت باغشهری استان اشاره کرد و گفت: در تقویم جمهوری اسلامی ایران امروز به نام روز درختکاری ثبت شده چراکه فضای سبز تاثیر بسزایی در سلامت مردم دارد.
وی ادامه داد: البرز استانی با هویت سبز است و به نسبت بسیاری از استان های کشور به میزان بیشتری از این موهبت برخوردار است از این رو همت والایی بین مسئولان البرز برای حفظ و توسعه بسترهای سبز استان وجود دارد.
شهبازی با بیان اینکه امسال مقرر شده که 500 هزار اصله نهال در البرز غرس شود، گفت: تاکنون از این میزان 65 هزار نهال از گونه های مختلف سازگار با اقلیم استان توزیع شده است.
وی افزود: شهرداری کرج نیز 50 هزار اصله نهال در مناطق ده گانه از امروز بین شهروندان توزیع می کند و انتظار می رود تمامی شهرداری های استان نیز در این راستا اقدام لازم را داشته باشند چراکه البرز تراکم بالای جمعیت را دارد و حلقه اتصال 14 استان کشور است.
وی با بیان اینکه ضرورت دارد 500 هزار اصله نهال امسال در البرز به طور حتم غرس شود، گفت: نهال کاری امسال نیز بیشتر متمرکز برای ایجاد کمربند سبز و در حاشیه بزرگراه شمالی کرج است.
شهبازی افزود: آرزوی البرزی سرسبز دارم و امید است که مردم تمامی دنیا و بویژه ایران اسلامی هر چه سریع تر از شر بیماری نحس کرونا ویروس رهایی یابند.
در حاشیه این مراسم از طریق ویدئو کنفرانس نهال کاری در دهکده سلامت واقع در روستای برغان شهرستان ساوجبلاغ نیز در مساحت 5 هکتاری که از سوی اداره کل منابع طبیعی استان اختصاص داده شده، آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار