بخشیدن کل اجاره بهای اسفندماه و گذشتن از اجاره بهای نیمی از ماه فروردین، اقدامی است که اغلب مالکان مغازه‌ها و اماکن تجاری به آن تن داده‌اند تا اثبات کنند روح از خودگذشتگی و نیکوکاری در این شهر همچنان جاریست.
کد خبر: ۸۲۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 08 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:مردم شیراز که در مهربانی همواره پیشتاز و الگو بوده‌اند، از زمان شیوع بیماری کوید۱۹، با در پیش گرفتن رفتارهای انسان دوستانه، مهربانی خود را به اشکال مختلف بروز دادند و در دفتر تاریخ این مرز و بوم ثبت کردند تا بار دیگر جایگاه رفیع خود در فرهنگ نیک اندیشی و نیکوکاری ایران عزیز، تثبیت کنند.

در اولین روزها، پزشکان، پرستاران، بهیاران و امدادگران اورژانس، اولین گروه‌هایی بودند که با همراهی خود در مسیر بیماریابی و درمان و پرستاری از بیماران مشکوک و مبتلا، گام اول نیکوکاری را محکم برداشتند و در ادامه گروه‌های مختلف از اصناف و مشاغل مختلف، همراه شدند.

عرضه سوخت رایگان به اعضای کادر درمانی بیمارستان علی اصغر(ع) شیراز به عنوان اولین سنگر و خط مقدم مواجهه با بیماران مبتلا توسط یکی از جایگاه‌داران شیراز، اهدای گل به پزشکان، پرستاران، بهیاران و دیگر کارکنان بیمارستان علی اصغر و صدور اطلاعیه‌ای برای ارائه خدمات رایگان تعمیر خودرو به این گروه درمانی از سوی صنف تعمیرکاران و مکانیک‌ها و .... بخشی از این مهربانی بود.

با تداوم شیوع کروناویروس و افزایش آمار مبتلایان، علیرغم آنکه در شیراز و فارس شدت شیوع و مرگ و میر، در مقایسه با سایر استانها، بسیار کندتر است و مسئولان این موضوع را به واسطه داشتن آمادگی مناسب، ظرفیت علمی و تخصصی و تجهیزات مناسبتر بیمارستانی و همچنین همراهی مردم در رعایت اصول پیشگیری میدادنند.

همراهی مردم در استان فارس و خصوصا شهر شیراز با توصیه‌های بهداشتی که منجر به خلوت شدن تمام خیابانها و کاهش شدید ترددها شده است، مشهودترین تاثیر را بر روند کسب و کارها داشته و منجر به کسادی بازار در تمام سطوح شده است.

 در این روزها، شاهد رخت بر بستن رونق از بازار در تمام صنوف جز تامین کنندگان اقلام خوراکی و بهداشتی شده است.

اما مهربانی مردم شیراز، در این روزهای سخت، قوت قلبی برای تمام کسبه‌ای است که نگران از دست دادن سرمایه و دارایی هایشان هستند.

این روزها، برخی از مالکان خصوصا مالکان مراکز تجاری بزرگ نظیر هامون و ... برخی دیگر از اماکن و پاساژها و مراکز تجاری شده است.

بخشیدن کل اجاره بهای اسفندماه و گذشتن از اجاره بهای نیمی از ماه فروردین، اقدامی است که اغلب مالکان مغازه‌ها و اماکن تجاری به آن تن داده‌اند تا اثبات کنند روح از خودگذشتگی و نیکوکاری در این شهر همچنان جاریست.

در این روزهای دشوار، بسیاری دیگر از شهروندان با نیکوکاری همراه شده اند، مردمی که هر یک در حد وسع و توان خود، به اقدامی مبادرت ورزیده، یکی ماسک و دستکش، دیگری ژل ضدعفونی کنند و آن یکی توزیع اقلامی در راستای اطلاع رسانی و یکی دیگر تلاش برای گندزدایی از معابر و محدوده‌ زندگی خود.

مهربانیها، روحیه ای مضاعف به مردمی که روزهای دشوارشان را در مبارزه با دشمنی که دیده نمیشود!! بخشیده است. روحیه‌ای که امید را بیش از گذشته تقویت کرده و همراهی مردم برای مقابله با کروناویروس را جدی تر کرده است.

 

برچسب ها: کرونا ، اجاره بها ، مالکان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار