فرماندار میبد:
فرماندار میبد با تاکید بر این که متاسفانه میبدی‌ها هنوز کرونا ویروس را جدی نگرفته‌اند، از تعطیلی تمام مراکز خرید و خدماتی این شهرستان از فردا یکشنبه خبر داد.
کد خبر: ۸۲۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳ 08 March 2020

«حسین فلاح»  در جمع خبرنگاران مدافعان سلامت و کادر درمانی فعال در زمینه مهار بیماری کرونا، گفت: در شرایط حساس، خطیر و خاص و ویژه‌ای قرار داریم که باید با همکاری و همراهی یک دیگر این دوره سخت را پشت سر بگذرانیم.

وی با بیان این که میبدی‌ها هنوز کرونا را جدی نگرفته‌اند، افزود: متاسفانه مردم شهرستان به این عقیده و باور نرسیده‌اند که در شرایط سختی وجود داریم و باید با پیشگیری و رعایت موارد بهداشتی از انتشار ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

فلاح با بیان این که تاکنون هیچ مورد فوتی از بیماری کرونا در شهرستان اعلام نشده است، اظهار کرد: تمام آمارها به طور شفاف برای مردم بازگو می‌شود ولی هرچند شهرستان میبد در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است اما به این معنا نیست که شرایط مناسب را پیش‌رو داشته باشیم لذا عاجزانه از مردم تقاضا داریم تا مگر در شرایط خاص و ضروری از منزل بیرون نروند.

فرماندار تاکید کرد: پیشگیری همیشه موثرتر و بهتر از درمان است لذا مردم باید با رعایت مسائل بهداشتی کوچک به سلامت خود خانواده و جامعه پزشکی کمک کنند و مانند هشت سال جنگ تحمیلی که پشت جبهه‌ها کمک‌رسان رزمندگان بودند، اکنون نیز به مدافعان سلامت که در خط مقدم مبارزه با بیماری قرار دارند، کمک کنند.

به گفته این مقام مسئول، به منظور پیشگیری و حفظ سلامت مردم از فردا ۱۸ اسفندماه تمام مراکز خرید، فروشگاه های بزرگ، هایپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، گیم نت ها و کافی نت ها، فروشگاههای کفش و کیف، پوشاک، اغذیه فروشی ها، رستوران ها، شیرینی فروشی‌ها، آجیل فروشی‌ها، عرضه محصولات کنجدی، آرایشی بهداشتی، آرایشگاه های مردانه و زنانه، صنف زرگرها، نماز جماعت مساجد کل شهرستان و تمام مراسم‌های جشن، شادی و ترحیم تعطیل خواهد شد تا از این مرحله سخت بگذریم و کمتر شاهد آسیب های انسانی باشیم.

وی در مورد تعطیلی کارخانه ها تولیدی نیز تصریح کرد :مهمترین بخش شهرستان، بخش صنعت است و طی بازدیدی که از واحدهای صنعتی به عمل آمد تاکنون خط قرمزی وجود نداشته است لذا با رعایت ضوابط بهداشتی، استفاده از ماسک و دستکش یکبار مصرف، برای تمام کارگران فضای کارخانه‌ها را امن می‌بینیم و اگر مورد خاصی را مشاهده کنیم با قاطعیت رسیدگی خواهیم کرد.

فرماندار میبد پمپ بنزین‌ها را موظف به رعایت مسائل بهداشتی خواند و گفت: این مراکز با قرار دادن دستکش یک بار مصرف و محلول ضدعفونی و شستشو به سلامت مردم کمک کنند.

فلاح در پایان خواستار همدلی و هراهی همه مردم با یکدیگر برای بازگشت اوضاع به حالت عادی شد و ابراز امیدواری کرد که به زودی شاهد خبرهای خوشی در مورد مهار این بیماری باشیم و نوروز زیبایی را در کنار هم جشن بگیریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
امیررضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲
با ورود اتومبیلهایی با شماره شهربانی قم به داخل شهر میبد و به دنبال منزل مسکونی گشتن آنها شهر ما آلوده شده است و جناب فرماندار عین خیالش نیست .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار