مدیرکل سازمان استاندارد البرز به شیوع ویروس کرونا و استفاده از الکل طبی به عنوان مواد ضدعفونی کننده، اشاره کرد و گفت: این مواد حتما باید با نشان استاندارد عرضه شود.
کد خبر: ۸۲۹۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 10 March 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیرکل سازمان استاندارد استان البرز گفت: شهروندان تنهای سفیدی الکل را ملاک خرید تلقی نکنند، اگر می‌خواهند مطمئن شوند که الکل طبی است باید علاوه بر بررسی نشان استاندارد، کد 10 رقمی روی کالا را به سامانه 10001517 ارسال کنند.

شکراللهی با بیان اینکه ظرف مدت زمان یک دقیقه پاسخ تأیید یا عدم تأیید کالا برای متقاضی پیامک می‌شود، افزود: اگر پاسخ سازمان استاندار «اعتبار ندارد» و «موجود نیست» باشد شهروندان می‌توانند با شماره 1517 تماس بگیرند و یا در سامانه اداره کل استاندار ثبت شکایت کنند.

وی افزود: به سرعت بررسی و اقدام قانونی خود را آغاز خواهیم کرد. شهروندان برای خرید الکل طبی و مواد صدعفونی کننده به تمامی نشانه‌های درج شده بر کالا دقت کنند.  

مدیرکل سازمان استاندارد البرز در رابطه با تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر ادغام الکل صنعتی و وایتکس، اظهار کرد: شهروندان نمی‌توانند به راحتی این موضوع را تشخیص دهند، تنها می‌توانند به نشانه‌گذاری‌ها دقت کنیم.

شکراللهی با بیان اینکه کنترل ویژه در سطح بازار توسط سازمان استاندار وجود دارد، یادآور شد: کنترل و بازرسی گسترده تر از طریق دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده از الکل صنعتی از هر طریقی منجر به مسمومیت خواهد شد اگر علامت استانداردی بود و کد 10 رقمی نداشت خریداری نکنند و اگر خریداری کردند از اصالت کالا در عرض یک دقیقه مطمئن شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار