رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان با اشاره به خطر شیوع کرونا:
رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان با بیان اینکه فرقی میان جان کارگر و کارمند نیست، گفت: انتظار داریم این دستورالعمل‌هایی که برای کارمندان لحاظ می‌شود تا حد ممکن برای کارگران مشمول قانون کار نیز اعمال شود زیرا آن‌ها نیز در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.
کد خبر: ۸۳۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ 11 March 2020

هوشنگ درویش با اشاره به خواسته کارگران با توجه به مساله شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: شیوع این ویروس در سراسر کشور رخ داده است و با توجه به این مساله همه باید نسبت به رعایت موارد بهداشتی اعلام شده اقدام کنند تا کمتر شاهد شیوع آن میان افراد باشیم. در این زمینه از همه کارگران در بخش‌های مختلف به ویژه کارخانه‌ها که محل تجمع افراد است، درخواست داریم تا نسبت به رعایت بهداشت فردی اقدام کنند.

این فعال کارگری افزود: همه کارفرماها و همچنین کارگران باید به ضدعفونی سطوح و مناطق مختلف محل کار، استفاده از دستکش و ماسک و سایر وسایلی که برای مقابله با کروناویروس می‌تواند مفید باشد، توجه جدی داشته باشند زیرا کارگران در شرایطی هستند که اگر درگیر این بیماری شوند ممکن است سایر کارگران را نیز مبتلا کنند.

رییس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار خوزستان با بیان اینکه فرقی میان جان کارگر و کارمند نیست، تصریح کرد: در شرایط کنونی آنچه برای کارمندان خوب است باید برای کارگران نیز باشد و نباید میان کارگر و کارمند تفاوت قائل شد.

درویش ادامه داد: اکنون که برای مقابله با کروناویروس و حفظ جان کارمندان در ادارات دولتی، خصوصی و نیمه خصوصی در زمینه مرخصی‌های اجباری، کاهش زمان حضور در ادارات و... دستورالعمل‌هایی اجرایی می‌شود، انتظار داریم تا این دستورالعمل‌ها تا حد ممکن برای کارگران مشمول قانون کار نیز لحاظ شود زیرا آن‌ها نیز در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند و باید برای مقابله با آن، راهکارهایی اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: نمی‌توان گفت که کروناویروس برای کارگران نیست و آن‌ها به این ویروس مبتلا نمی‌شوند، زیرا این بیماری فراگیر است و می‌تواند همه را درگیر خود کند بنابراین باید تصمیماتی اتخاذ شود تا شاهد مراقبت بیشتر کارگران در برابر شیوع این ویروس باشیم.

این نماینده کارگری در خصوص ارائه درخواست برای تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی گفت: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور قطعا نمی‌توان نسبت به تعطیلی این مراکز اقدام کرد اما انتظار داریم به کارگرانی که برای اعتلای اقتصاد کشور تلاش می‌کنند، بیشتر توجه شود و حفظ سلامتی آن‌ها نیز در دستور کار مسوولان قرار بگیرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار