مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: تیم‌های بهداشتی نظارت بر کارگاه‌های پخت شیرینی را به صورت مستمر انجام می‌دهند.
کد خبر: ۸۳۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹ 11 March 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ دکتر مقصود جعفری نیا اظهار کرد: به مردم توصیه می‌کنیم از حضور در مکان‌های شلوغ و پرتردد مانند روزها بازارها خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه از شهرداری‌ها درخواست شده تا روز بازارهای محلی تعطیل شوند، گفت: احتمال انتقال کرونا ویروس در روز بازارها وجود دارد.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه از ابتدای شیوع این ویروس به مردم توصیه شد از مراجعه به آرایشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی و یا استخرها خودداری کنند، گفت: برای اعمال مراقبت‌های بهداشتی بیشتر فعالیت همه آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های ورزشی و استخرها در استان متوقف و تعطیل شدند.

جعفری نیا با اشاره به اینکه برای عدم حضور مردم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شیرینی فروش‌ها، سوپرمارکت‌ها و غیره که به طور معمول تجمع در آنها زیاد است، توصیه‌های لازم ارائه شده است، گفت: مردم خرید مایحتاج زندگی و مواد غذایی مورد نیاز خود را از خواربارفروشی‌ها، لبنیاتی‌ها و یا سوپرمارکت‌های کوچک انجام دهند که حجم مراجعات کمتری دارند.

وی در پاسخ به اینکه تکلیف مردم برای خرید شیرینی و آجیل شب عید چیست؟ توضیح داد: تیم‌های بهداشتی نظارت بر کارگاه‌های پخت شیرینی را به صورت مستمر انجام می‌دهند اما توصیه این است که مردم از خرید هرنوع مواد غذایی فله تا اطلاع ثانوی خودداری کنند.

به گفته مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان البرز منظور از محصولات غذایی فله، محصولاتی است که بعد از خرید و بدون طی فرآیند میکروب زدایی تهیه شوند به عبارتی فرآیندی مانند پخت و پز آن صورت نمی‌گیرد.

جعفری نیا تاکید کرد: در این روزها که کرونا شیوع پیدا کرده به مردم توصیه می‌کنیم از خرید هرگونه محصولات غذایی فله‌ای تا اطلاع ثانوی پرهیز کنند.

وی در پاسخ به چه توصیه‌ای برای شهروندان در خصوص مصرف آجیل دارید؟ گفت: در این رابطه به فروشنده‌های آجیل و خشکبار اعلام شده که روی آجیل‌ها را بپوشانند، از طرفی بر کارگاه‌های پخت شیرینی فروشی‌ها نیز نظارت‌های بهداشتی اعمال می‌شود و شیرینی‌ها را نیز بعد از پخت در یخچال نگهداری می‌کنند، اما نمی‌توانیم مطمئن باشیم که این اعمال مراقبت‌ها در فروشگاه‌های مربوطه به طور ۱۰۰ درصدی اعمال شده باشد، به مردم توصیه می‌کنیم هر جا این مواد را به صورت فله‌ای و بدون رعایت نکات بهداشتی دیدند از خرید آن خودداری کنند.

مدیرگروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه با مصرف نکردن آجیل در طول چند ماه مشکلی برای افراد پیش نمی‌آید، افزود: توصیه می‌کنیم مردم آجیل و خشکبار بسته بندی شده را خریداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار