معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به خانواده ها، کارکنان درمانی و اداری بیمارستان امام علی (ع) کرج در یک خانه معلم اسکان و قرنطینه هستند.
کد خبر: ۸۳۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱ 15 March 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ دکتر حسن اینانلو گفت: این اقدام بنا به تقاضای کادر بهداشتی درمانی بیمارستان امام علی (ع ) انجام گرفته است.

وی ادامه داد : این کارکنان حدود ۲ هفته است که به منازل برنگشته و در این مکان استراحت می کنند.

اینانلو گفت: اکنون بیمارستان امام علی (ع) حدود ۱۸۰ تخت بستری دارد و  ۱۵۰ پرستار و سایر کادر پزشکی در این بیمارستان  درگیر درمان بیماران کرونایی هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت : اگر مکان های مناسبی برای پرستاران سایر بیمارستان های البرز وجود داشته باشد این روش برای پرستاران و پزشکان این مراکز اعمال خواهد شد.

وی بیان داشت: با توجه به نیاز فوری به کادر درمانی و خدماتی در ایام نوروز ۹۹  تمام رشته های غیر مرتبط با کرونا به کار گرفته می شوند  چرا که پزشکان عفونی و داخلی  بسیار خسته شده اند.

اینانلو گفت: به طور تقریبی  تمام ظرفیت نیروی انسانی و کادر پرستاری  استان البرز در بخش دولتی برای درمان کرونا به کار گرفته شده است.

اکنون چهاربیمارستان امام خمینی (ره)، کوثر ، شریعتی ماهدشت  و امام علی (ع) کرج به درمان بیماران مشکوک و کرونایی البرز اختصاص دارند. 

از حدود سه هفته پیش تاکنون ۱۰۶  مشکوک و کرونایی در البرز جان باخته اند ضمن آنکه تاکنون یک هزار و۱۰۰ بیمار مشکوک و کرونایی البرز بهبود یافته اند.

اکنون ۵۰۰ بیمار کرونایی و مشکوک در بیمارستان های البرز بستری هستند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش ۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار